Gallor bak för första gången?!

FreSus

Trådstartare
Min 8 åriga isis har nu fått gallor bak, tror bestämt det är första gången nånsin. Ok, kaaaanske en mindre galla nån enstaka gång men de här är rejäla.

Hela vintern har han gått på fri tillgång på hösilage samt lucern utan några som helst reaktioner. Nu går han i mager sommarhage samt får lite extra kornkross. Alltså känns det inte som om det vore proteinet han skulle regaera över.
Rids regelbundet, aldrig mycket, så han borde inte vara överansträngd.
De minskar ingenting efter ridning heller.
Ingen hälta eller värme som så dock tycker jag (inbillar mig?) att han är något ovillig bak.

Några tips/synpunkter på detta?

Sv: Gallor bak för första gången?!

*putt putt*

Ingen alls som har några tankar om detta?

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 232
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 028
Senast: sandrafors
·
Ekonomi & Juridik Sist jag(och mina föräldrar då)hade häst var det en relativt enkel historia. Stallplatserna kostade 800 kr i kallhyra(kollektivstall med...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 694
Senast: lil-sis
·
Hästvård Jaha, där fick jag.. Kele vurpade i hagen innan jul och ådrog sig en rejäl muskelskada samt allmänna muskelproblem. Vet och...
Svar
14
· Visningar
1 595
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka