Gaedingakeppni

walkaway-

Trådstartare
Hejsan! Jag har många funderingar om hur gaedingakeppni går till! Är det någon här som har erfarenhet av hur det är att tävla i den tävlingsformen? Jag vill veta allt från reglemente, till vilken häst som passar till tävlings formen, samt hur den rids.

Ja, jag vill veta ALLT! Tacksam för svar. :)

Jag tycker det är roligare än vanliga sportklasser. Om du undrar över hur det går till så finns det bra info på nätet. Men i huvudsak går det ut på att visa hästen i friskt tempo med ärlig vilja och kontroll. Rids på långsidorna valfritt i vilken ordning man vill på vanligt tränsbett utan spö. Min häst blev lite övertaggad så han travade inte en hel långsida . Då fick jag avdrag på trav och vilja.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
382
Senast: MiniLi
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 145
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 943
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama