Gå ned i vikt?

V

Vickman

Min katt hon har blivit otroligt fet sedan en av våra katter sprang bort förra sommaren.Hon andas lite konstig och går mycket lågsamt.Jag har försökt med att minska maten och köpa diet mat men det har inte funkat.Hon väger 4,5 kg Så nu undrar jag om någon vet hur man får en katt att gå ned i vikt?

Sv: Gå ned i vikt?

Andas hon konstigt och går långsamt tycker jag du ska ta henne till veterinären ist för att försöka banta henne. 4,5 kg är ingen jätte vikt om inte katten är pytteliten.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Marvin
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 252
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama