Gå i form i galoppen

C

caroline_star

Min häst går i en jättefin form i både skritt oh i trav, men när vi kommer till galoppen så får vi problem. Hon vill aldrig söka sig nedåt. Hon söker sig ned några ggr, men är uppe med huvudet lika fort igen. har ni några bra tips som kan få henne att slappna av och våga söka sig nedåt i galoppen. Hon är ganska så framåt. Hon är 8 år och ett svenskt halvblod :)

vore jättetacksam för all hjälp :bow::bow:

Sv: Gå i form i galoppen

Det kommer säkert med mer träning (för er båda). Jag har också märkt att de flesta hästar har svårare att söka sig neråt i just galoppen. Rid på framåt, försök få henne låg. Rid på jättestor volt med mycket ledande tygeltag och innerskänkel. Träna på, lycka till!:D

Liknande trådar

Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
5 263
Senast: Boj
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 347
Senast: shia
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 740
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama