- Svar: 16
- Visningar: 1 781
Preliminära versioner av TR I, II, III och IX 2023 – Gemensamma, Dressyr, Hoppning och Reining – finns nu publicerade i både mark up-version och preliminär ren version.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag läste precis en diskussion på fb där någon menade att det blir en hävståndsinverkan med Lingus II. Alltså på nosgrimman. Vet inte om det är sånt de tänker på?Men vad betyder egentligen detta?
Vilken typ av träns hittar man det?
'Sidostyckena och nosgrimman får inte tillsammans ha en hävstångsinverkan.'
Såg också en (annan antar jag) diskussion om LingusII men där relaterade en ÖD till att det var likställt med micklem.. Och hur ställer man sej då till alla dom tränsen tänker jag?Jag läste precis en diskussion på fb där någon menade att det blir en hävståndsinverkan med Lingus II. Alltså på nosgrimman. Vet inte om det är sånt de tänker på?
Det borde inte vara Lingus II/Micklem eftersom de inte har en rem direkt under hakan framför bettet, endast låg käkrem och nosrem nedamför bettet. Alltså borde inte hävstångseffekt kunna uppstå..?
Det var detta någon påstod på fb iaf. Att avsaknaden av en ring mellan nosgrimma och bettrem skulle ge hävstångseffekt.Skillnaden mellan Micklem och Lingus II är att det förra har en led (d-ring) mellan nosgriman och remmen som går till bettet. Detta har inte Lingus II. Jag undrar om det kan vara så att det blir nån form av tryck pga detta?
(bilden du visar i inlägg nr 5 har aldrig varit godkänd iom metall mot hästen).
Kan ha varit samma diskussion!Såg också en (annan antar jag) diskussion om LingusII men där relaterade en ÖD till att det var likställt med micklem.. Och hur ställer man sej då till alla dom tränsen tänker jag?
Luddigt...
Jag fattar inte riktigt hur det blir hävstång av ett träns så att säga?
De är ju helt clueless i det mesta gällande det här. Om klonade hästar var det i diskussionen på fb tidigare i år helt uppenbart att de blandat ihop kloning med ICSIÄr det någon som förstår om det är tillåtet med tillverkarmärkning bak på ridbyxorna i dressyr, som här.
https://liwaperformance.com/produkt/wrapped-high-waist-breechers-callinda-vita/
Tycker den märkningen ser större ut än 3cm² och då borde dessa byxor inte vara godkända? Vilket är synd för jag har ett par i svart och tycker dom är väldigt sköna. Försökte maila SvRF och fråga men fick bara som svar att jag skulle läsa tr...
Jag förstår inte hur det kan tolkas som hävstångseffekt bara för att sidostycket fäster direkt i bettet. Är det i själva verket nosgrimmor som applicerar kombinerat tryck på nosryggen man vill förbjuda?Skillnaden mellan Micklem och Lingus II är att det förra har en led (d-ring) mellan nosgriman och remmen som går till bettet. Detta har inte Lingus II. Jag undrar om det kan vara så att det blir nån form av tryck pga detta?
(bilden du visar i inlägg nr 5 har aldrig varit godkänd iom metall mot hästen).
Det här var nog det luddigaste i TR på länge. Och ingen förklaring/förtydling med tex bild.Jag förstår inte hur det kan tolkas som hävstångseffekt bara för att sidostycket fäster direkt i bettet. Är det i själva verket nosgrimmor som applicerar kombinerat tryck på nosryggen man vill förbjuda?
Det här var nog det luddigaste i TR på länge. Och ingen förklaring/förtydling med tex bild.