Sv: Fy fa-an för Ag*ia
Det finns inte något bolag som tar mediciner, som du får med dig hem, om du inte har utökad vetvård. Dom tar inte heller erlichia eller borrelia tester.. Det stå jättetydligt i försäkringsvillkoren.
Jag blev tvungen att ta bort en av mina hästar 9/1, Agria har varit helt super.. Utdömningspapprena skickades på fredagen, fick svar på tisdagen. Avlivningspapprena skickades tisdagen efter och pengarna kom tisdagen efter det. Dom har dragit bort det som dom inte tar, ex intyget som veterinären skrev på(utdömningen) samt den försäkringspremien som skulle betalats fram till avlivningen. Avlivningen tas inte heller.. Samt självklart dom 20% som jag skulle få stå för vid sista klinikbesöket. Dom tog alltså som vanligt deras 80%. Allting kom specat på papper här idag. Livvärdet minus det som dom inte tar och ersättning för 80% av sista veterinär besöket.
Du kan byta bolag om du vill, men jag skulle aldrig göra det! Jag vill absolut inte ha karenser och undantag för tidigare sjukdomar som försäkringsbolagen kan tjafsa om.. Då kan man stå där utan någon som helst hjälp alls om det händer något..