Fundering...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Girasol
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 605

Girasol

Trådstartare
Linjeavla på Cor de la Bryeré om märren på faderns sida har 4+6 samt 6e led och på mödernet i 3e led och betäcka med hingst som är e. Cor de la Bryeré

Någon som vet? för och nackdelar, vet någon avkomma ?

Gira :banana:

Sv: Fundering...

Min lilla tös har ju Corde som farfarsfar (Coleur Rouge - Cordalme -Corde), mormorsfar och morfarsfarfar (ue Contender - Calypso II - Corde). Fast vad det blir av henne är ju svårt att säga än, hon är bara ett år. Började bra genom att bli premieföl dock :) . Fast jag kommer inte använda en hingst som har Corde i sig på henne, det är nog risk att det blir för mycket av det goda.

Liknande trådar

Avel Kommer eventuellt att betäcka mitt treårssto i år. Men har lite funderingar kring hingstval. Hon är e. Cachas - Cassini II - Cor de la... 2
Svar
24
· Visningar
5 764
Senast: nova2002
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: viltmilla
·
Avel Hej Buke! Jag skulle jättegärna vilja veta vad alla kloka, kunniga människor här inne på avelsforumet har för idéer gällande hingstval...
Svar
11
· Visningar
2 087
Senast: fridshem
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på... 2
Svar
24
· Visningar
4 342

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka