Fundering kring bomlösa sadlar!

Mirresill

Trådstartare
Hej! Jag är väldigt intresserad av att skaffa en bomlös sadel till min häst någon gång, men är inte jättepåläst när de gäller bomlösa sadlar. Det jag vet så säger folk att de är riktigt bra, och att de passar häst som häst. Undrar om någon här har tips på bomlösa sadlar till en islandshäst som har hyfsat bred rygg och en omärkbar manke? Helst ska sadeln inte vara så jättedyr heller...

En till fråga också: ifall någon har erfarenheter om "Tree Free"-bomlösa sadeln som säljs i alla fall på Hööks, vad tycker ni om den och är den att rekommendera till mig, enligt förklaringen på min häst där ovanför?

:)

Senast ändrad:
Sv: Fundering kring bomlösa sadlar!

Sök gärna här på utrustning och läs tråden http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1144364

Hööks bomlösa är ingen höjdare. Snesydda och med sömmar som spricker.
Köp hellre en beg Torsion med pad. En bra ny pad går gärna på runt 2000:- så det blir ändå ganska billigt med beg sadel där en pad följer med.
// Linda

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en fundering, eller ett par stycken rättare sagt... Vad är fördelen med en bomlös sadel? Vad är nackdelen med en sådan...
Svar
3
· Visningar
926
Utrustning Hej! Jag har fått hem min första häst (engelskt fullblod) och har funderingar kring sadel. Jag kan lite om att passa ut sadlar men har...
Svar
7
· Visningar
1 403
Senast: Ace
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 074
Senast: lillamy73
·
Utrustning Hej alla ni med erfarenhet av bomlösa sadlar. Är sugen på att skaffa mig en bomlös så vill höra alla erfarenheter ifrån er innan jag...
Svar
13
· Visningar
3 057

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka