Funderar....

A

Alltidjag

....på ifall det kan vara farligt att rida en svankryggig häst barbacka!?
Är det så?

Har en d-ponny, arabsikt fullblod på 20 år. Lite svankrygg, inte så farligt! Men lite, är jag för tung om jag rider på han även fast jag väger 60 kg? e jag för tung? Hästen är 1,47/1,48 cm i mankhöjd.

Sv: Funderar....

Farligt tror jag inte att det är. Min häst är 22 år och mycket svankig, det har alltid gått utmärkt att rida barbacka på henne i alla fall och hon ogillar det inte. Hon visar annars väldigt tydligt om det är något som gör ont.

Liknande trådar

Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 724
Senast: ameo
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
801
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
728
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 106
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka