Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undrar om jag verkligen ska åka iväg på någon resa. För det första vet jag inte riktigt vart jag ska åka. Det finns bara lite luddiga idéer. Det gör att den där tanken "JA, dit vill jag åka" saknas.

Sen är det den här grejen med tältningen. Det blir bökigt att hitta plats till varje natt. Att sova i bilen är nog ingen bra idé. Även om jag skulle kunna få plats raklång (har inte testat) så har jag ett lastgaller i främre delen av lastutrymmet. Den går att fälla ner, men kan inte tas bort hur som helst utan en massa meckande. Så det blir antingen jättebesvärligt och jag vet inte ens om det går eller så blir det obekvämt om jag ligger uppe på gallret:crazy:.

Sen blir det långa tröttsamma dagar, med bilkörning, primitiv matlagning, kanske regn och svårigheter att hitta en toa eller lämplig buske när man blir nödig. Sen vet jag inte riktigt vad jag kan laga för mat då jag inte kommer att kunna ha något kylskåp. Vilken maträtt jag än tänker på är det alltid någon ingrediens som skulle behöva kylförvaring. Tetror med bönor, ägg, avokado, quinoa, krossade tomater i tetra och sånt går ju bra ändå, men hur ersätter jag yoghurt, bregott och sånt, till varor som inte behöver kylskåp? Ett dygn går väl bra med kylklampar i kylväska men sen har kylklamparna tinat.

Sen brukar sömnen i ett tält aldrig bli riktigt lika bra som i en komfortabel säng, även om man sover hela natten. Det känns inte riktigt som en bra kombo med dagar som tröttar ut. Jag har ju trots allt varit ute några gånger på det här viset och man blir sliten efter ett tag.

Så jag börjar ifrågasätta idén om att åka iväg. Jag vet inte ens om jag skulle tycka det vore kul att åka ensam. Sen är jag rädd för att bilen ska gå sönder. Vad gör jag då? Den har förvisso varit pålitlig så här långt men man vet ju aldrig. Ett par bekanta råkade ut för precis det här för några dagar sedan med deras fina husbil. En slang släppte och termostaten gick sönder. Det tog två dagar att få en ny. Hon fick ta tåget hem (skulle ju jobba) och han blev kvar för att reparera. Sådan dramatik vill jag helst slippa.

Åh, vad jag längtar efter min husvagn med bekväma sängar, kylskåp, toa och möjlighet till matlagning under tak. Då kunde jag åtminstone bo bekvämt under en resa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 172
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 717
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
3 002

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka