Funderar på regntäcke, Rambo/Rhino/Källqvist...?

Trocadero_lover

Trådstartare
Japp jag fick det på hjärnan nu bara, att ett regntäcke till- vore bra till hösten. Kommentera gärna vad ni tycker om de täcken jag har tagit upp och om ni har några andra täckes idéer. Hästen är en ponny ca 140 hög, Fjordkorsning. drar ca. 135cm i täcken. Ingen tjock fodring, det ska användas som regntäcke till hösten/våren.

Jag har funderat på källqvist och de gör väl hyfsade täcket till ett bra pris.

*Olympic light protector flecee ligger på runt 600;-
*Olympic light protector omlott(det rutiga som jag tycker är så fint) ligger på runt 800:-

Hansbo? På L**l H*st*n i St*v kan man ju välja egna färger.
Vill gärna ha omlott isf.
*ofodrat för 835:-

Thermo Master kanske? Har blivit bättre vad jag har förståt... :confused:
*SuperfitRain för 999;-

Rambo/rhino är bra, men rambo är ganska så dyra, frågan är om ett rhino räcker? E*ui*et, har ag tagit priserna ifrån.

Rambo :love:
*rambo original 1617;-
*rambo original reflex 1617:-

Rhino
*Rhino original 1155;-
*rhino wug turnout 1342;-

tror ni pållen kan ha ett rambo/rhino med wug("halv"hals?)

Nåja, kom med kommentarer och jag är ingen miljonär heller, men det ska vara bra grejer!

Thermo master har bra och billiga regntäcken. Jag har köpt ett bucasregntäcke som i och för sig höll ute vätan men passformen var inget vidare. För bättre passform hade jag behövt sy veck vid hals/bog för det var alldeles för stort fram. Nu gled det bakåt och orsakade skav på bogen och då blev jag tvungen att använda bogskydd som drog in väta under regntäcket om du förstår hur jag menar. Å andra sidan så är en fjordkorsning lite kraftigare fram än mitt ganska nätta halvblod så passformen blir kanske bättre.

Har ett Rhino och älskar det. Trots ihärdig användning i 2 år och måånga rullningar i lera läcker det aldrig, till skillnad mot mitt Bucas smartex som jag har inpregnerat 2 ggr under samma tid och som ändå läcker in.

Vad gäller högre hals så skulle jag nog inte köpa det om hästen har mycket nacke. Annars är det bra eftersom det inte regnar in uppifrån i dem.

Tror inte att du har det på listan, men själv har jag det nya rambotäcket, det gröna med tre gjordar. Det är :love:. Efter en kommunikationsmiss fick hästen vara ute i totalt ÖSregn i flera timmar. När han togs in såg han ut som en dränkt katt, men var helt snustorr där täcket hade legat. Rätt dyrt, men värt varenda krona :D.

Har Buccas ändrat passformen eller är de fortfarande trånga i bogen?

Jag har ju ett Rambo redan, så jag kanske skulle testa ett rhino? Men jag täckte på halvhals? det är ju V-spännen, men de kanske inte passar iaf?
Vilket rambotäcke var det du hade? original? de ha nog inget sånt du pratade om på E*ui*et...hum..iof jag har ju en annan affär som säljer såna täcken så det är lugnt;)
Inga fler tips?

Min pålle som ska ha det ser ut såhär:
http://www.lunarstorm.se/Goldika/kollage/17- detta är ett shirestäcke för ca 800:-
här är en annan bild.
http://www.lunarstorm.se/Goldika/kollage/41
http://www.lunarstorm.se/Goldika/kollage/50

Är det inte ett Rambo orginal du har då? Det är tregjordar på alla täcken nu mer, iaf ute?

Jag har både orginal och wug, gillar båda men när jag ska köpa ett nytt regntäcke blir det ett wug... :)

Kan absolut rekommendera Rhino Wug om du vill ha ett bra täcke av god kvalitet. Tycker att det är väldigt bra passform på det och v-knäppningen är väldigt bekväm för hästen. Skönt att slippa att det regnar in i bogen på täcket också. Enda nackdelen är väl att har man väl börjat med Rhino-wug täcken så blir man beroende och vill inte ha nånting annat i fortsättningen... ;)

Själv har jag både Rhino och Rambo täcken till min och jag tycker att enda skillnaden mellan dem är (förutom priset) att Rhino inte är riktigt lika rivstarkt. De är lika regntäta och andas lika bra bägge två. Har man inte en häst som trasar sönder täcken som den värsta slitvargen så räcker det gott med ett Rhino täcke. Min häst har haft sitt ena i 3 säsonger nu, det är fortfarande helt och fint och han är definitivt inte särskilt försiktig med sina täcken... :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Ska beställa ett täcke som helst hade behövt komma igår, men vet inte riktigt vilket jag skja ta av dessa..? *Hjälp* Rhino Plus...
Svar
14
· Visningar
1 160
Utrustning nu har jag beställt två nya täcken från hästshopen!!! det blir ett rhino plus med 200gram och ett rhino wug ofodrat. jag har tidigare...
Svar
9
· Visningar
978
Senast: tezzie82
·
Utrustning Kan ni ge mig några tips på ett bra vintertäcke? De måste ha bra passform och vara täta och det ska vara varmt (han ska klippas...
Svar
9
· Visningar
989
Senast: dr.pepper
·
P
Utrustning Jag skulle gärna vilja veta lite vad ni har för prylar till era hästar, vilka märken/producenter ni tycker är bra och dåliga osv osv. Så...
2
Svar
35
· Visningar
6 216
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka