Funderar på att skaffa en foderhäst.

annie_cool

Trådstartare
Jag är 175 cm och väger ca:70 kg.Är vuxen är 26 år och fyller 27 år. Så är mera en Skogsmulle.Men vist kan jag ta ett skutt i bland . Så vad tror ni skulle passa?



Jag har tid och pengar hästen måste kunna stå på en ridskola då har inget eget stall men ridskolan ligger på 10 minuters cykel av stånd .Har haft foderhäst förut så är van har ridit sen jag var 7 år.



Alla förslag är välkomna.
 
Du verkar inte ha jättehöga krav på hästen så det mesta som är ridbart och snäll i hanteringen borde funka. Eftersom du är ganska lång så är en lite större häst eller en grövre viktbärande och längdslukande häst att föredra. Skogsmulleridning och något litet skutt då och då klarar dem flesta hästar och att stå på en ridskoleanläggning är oftast inte heller något problem. Så du har mycket att välja mellan.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 101
Senast: mamman
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 613
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag skulle vilja ha lite input av er på buke, på vad för häst ni hade skaffat i den här situationen då jag kommer ta bort i veckan min...
Svar
11
· Visningar
2 059
Senast: yennork
·
Hästmänniskan När ska/kan man skaffa egen häst som vuxen? Jag höll på jättemycket med hästar till ungefär 23-års ålder, har även jobbat med hästar en...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 858
Senast: Wysiwyg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp