Fullblodshingst

810110

Trådstartare
HEj!
Jag har ett anglosto efter den ej godkända fullblodshingsten Grand fils. Jag hittede lite uppgifter på honom en gång. Han dog för ett antal år sedan (-96 tror jag), men gick ganska många löp. Jag kan dock INGET om galopp och undrar om det är någon som känner till hästen och om han har några bra reultat på banan. Det vore ju kul att veta vad "pappa" går för. Han har åtminstonde lämnat ett fint sto som hamnat hos mig...

Sv: Fullblodshingst

Om du går in på ATGs hemsida och klickar på Sök Sportinfo så kan du där skriva in hästens namn och upp får du bland annat hans löpresultat. :banana:

Tack för svaren! Siffrorna ovan säger mig tyvärr ingenting. Kan som sagt INGET om galopp. Tacksam för förklaring!

Siffra ett antal starter, siffra två antal segrar. siffra tre antal andraplaceringar, siffra fyra antal andraplaceringar, siffra fem insprungna pengar.

Detta räknas som ett bra resultat eller? Det ser bra ut i mina ögon.

Jag såg på ATG att han har några avkommor. Men han var väl ingen godkänd hingst eller? Kanske inte lätt att svara på.
Jag vet bara vad förra ägaren sa och att mitt sto har grå papper.

Det är tyvärr inte ett särskilt bra resultat :(

Han var inte godkänd, kolla in de tre reggade fullblodsavkommorna så ser du att de är helsyskon.

Men för att ha tävlat på 80 talet, så är dom inte sååå dåliga siffrorna. Han höll ju inte till i den absoluta toppen precis.

Jag tänkte på segrar och platsprocent i förhållande till antal starter, han gjorde sin sista start som tioåring.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 402
Senast: kolblakkur
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 798
Senast: Görel
·
Avel Hej! Nästa år vill jag betäcka min övervuxna ridponny. Tyvärr är hon okänd, imp från danmark. Jag funderar antingen på en...
Svar
12
· Visningar
2 100
Senast: hetluft
·
Avel Hej alla, Jag har ett sto f 2004 från tyskland med hoppstam. Min dotter som rider henne ska i sommar åka till USA ett år. Eftersom...
Svar
1
· Visningar
1 111
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix