K

kimsan

hej jag har en fråga. jag har ett fullblods sto som är 6år och har gått på banan i ca 3år . nu har hon gått i hage 1 år för jag bor på landet och inte hittat medryttare för jag har fått barn. hon är 150cm hög och väldigt kort rygg . tror ni att hon klarar av att bli western häst hon vill inte hoppa och dressyra så det är detta eller promenad häst .jag bor nära hässleholm så är det nån som läser detta och kan hjälpa mig så är jag glad .:love: :confused:

Sv: fullblod

Kör på!!:) Det är bara att testa. När jag började med western så hade jag en fullblodsmärr som jag skolade om ifrån hoppning. På henne fungerade det bra! (tävlade dock ej pga hennes dåliga nerver:crazy: ) Jag tränade pleasure och trail med henne.
Ring till familjen Bråve, bråvesta quarter och paint? De kan säkert hjälpa till med träning, de bor ju inte så långt ifrån dej.
Lycka till!!:bump:

tack för svaret är det svårt att lära sig western. var hittar man billiga sadlar ? jag ska ringa dom men hästen måste väl musklas innan jag börjar träna eller kan jag komma som vi är lite ur balans båda två omusklade och o tränade hi hi :D :p :love: :confused:

Så om hästen inte klarar av dressyr eller hoppning så kanske den duger till western......

Förhoppningsvis var det inte så du menade men det lät som att vi som rider western gör det bara för att våra hästar inte klarar av något annat.

Nåja.....
Du kan rida western med alla hästar, på en lägre nivå, Ska du upp i högre klasser så har en del raser lättare för sig, som inom allt annat här i hästvärlden.

Du måste inte heller rida i westernsadel. Det är liksom inte där ridningen sitter, fast de är mycket skönare än en dressyrsadel. Köp i så fall inte någon billig ny sadel utan försök att hitta en begagnad istället.

nä jag menade att hon vill inte hoppa eller dressyra så western vill hon kanske göra lite mer fart i . annars får hon gå som promenad häst hemma med barnen . kanske tycker hon western är kul så menade jag. :confused:

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 196
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 487
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar