Fullblod vs. Quarter

Sv: Fullblod vs. Quarter

Där fick man för att tro quarter-horses står en quarter-mile och färdigt med det. När Valiant Pete kom upp jämnsides Griswold vid 400 m. räknade jag med att det var klart. Griswold föll med flaggan i topp, men jag får erkänna att det var med en viss belåtenhet (och lättelse) att jag så Valiant Pete sticka huvudet först.
Nu fick du mig också att titta på en massa av de vidhängande YT's :love:

Mycket imponerande! Den perfekta sparringpartnern!

Blir det nu Sextorp på söndag?

Ja jävlar vad stora hästarna ser ut med de små jockeyna, de var inte lite pisk dom fick.
men de var kul att se.

det var riktigt häftigt att se! måste erkänna att man blir lite stolt över att ha ett fullblod ändå:love:

Häftigt att se!

Råkade hitta film när Exceller vann över Seattle Slew och jisses man får rysningar. Skall pussa lite extra på hans dotter i kväll:love:.
Man förstår varför folk fastnar för galoppsporten.

Hej!!

Gå in på youtube. sök på "total lycka" ännu en galopphäst.....fast från Angarn...Kolla täckesprovaren.......

Trodde inte quatrar kunde springa så fort. Gissa man blev sugen på att få rida lite snabba hästar igen. :crazy:

De är snabbare än fullblod över kort-kort. Det är därför man har quarters som "ponies" i Amerika.

... och se'n är de stabilt byggda

Jo att de är stabilt byggda vet jag. Har ju ett gäng i samma stall som jag står i. Men tittar man på dem så ser de ut att ha käkat valium eller något även när de rids därav min förvåning. :D

Jo att de är stabilt byggda vet jag. Har ju ett gäng i samma stall som jag står i. Men tittar man på dem så ser de ut att ha käkat valium eller något även när de rids därav min förvåning. :D

Inte alla ser ut så...du får gärna testa min kärring om och när hon kommer i form efter sommarens fölning..... :angel:

Inte alla ser ut så...du får gärna testa min kärring om och när hon kommer i form efter sommarens fölning..... :angel:

:rofl: Nä det förstår jag ju att inte alla ser ut så. Men det är bara stallets quatrar jag har erfarenhet av. Innan jag träffa dessa hade jag aldrig sett en quater i verkliga livet ens.

Är helt övertygad om att det finns quatrar med eld i röven också. :D

Liknande trådar

C
Western Hej allihop, Jag har haft ett stort stamintresse i 25+ år, men inriktat mig på de "engelska" grenarna. Vad det gäller westernavel, så...
Svar
13
· Visningar
2 317
Senast: malumbub
·
Avel Jag vet inte om den här tråden ligger rätt nu men iaf. Sökte fram lite info ang en häst som är fullblod. Men på papprena står det...
2
Svar
21
· Visningar
1 930
Senast: Görel
·
Hästvård Tittade på Agrias hemsida och jämförde olika raser. Om någon är nyfiken så kan jag redogöra lite vad som kom fram... Alla hästar...
Svar
13
· Visningar
1 921
Senast: Pelle30
·
A
Fälttävlan Hej. Jag ska köpa häst och har hittat ett underbart sto korsning Fullblod/Quarter. Jag har tänkt att jag skulle börja tävla fälttävlan...
Svar
8
· Visningar
1 727
Senast: bostallet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka