J

Jumper

Jag har inte självt tävlat Ft sen det infördes krav på kortet, men fram tom -97 red jag ett par st deb. och lätta klasser. Vad jag har kunnat läsa mig fram till är jag då inte tvingad att göra FT kortet, känner att jag INTE behöver det heller eftersom jag varit "aktiv" inom sporten utan att rida hela tiden.
Men till frågan: Hur bevisar jag detta? detta var ju "före" Internets stora tid o resultaten finns inte här ju. Man får väl någonstorts "bevis" för att man gjort provet ( har hört någon om grön "plupp" som man sätter på vanliga GK´et)?
Vart vänder jag mig för att få rätsida på dessa frågor?

Tacksam för svar!

Alltså du behöver inte bevisa det, Skulle du få frågan så säger du bara att du ridit tidigare. Obs att det är nytt kort för * klass bara.

Jag har varit med om en gång att dom frågat och det var på en lokal debutant för några år sedan då sa jag bara att jag ridit tidigare och det var inget mer med det.

Ring till förbundet och berätta att du tidigare har ridit FT och att du nu behöver märket. Det gjorde jag, tyckte det var stressande att inte ha det på min licens. Tänk att komma till en tävlingsplats och bli nekad att starta för att man inte kan bevisa att man ridit tidigare :o.

Tjejen på förbundet var jättetrevlig och jag hade det på posten efter ett par dagar. Kostade inte en krona! :)

/Channie

om du nu inte gör so mnågon sa, så är det faktiskt itne så jobbigt att ta kortet...

det är bra att åka på en sån även o mman itne tävlat FT på ett par år för att "fräscha" upp sina kunskaper lite, även om man nu kan rida fälttävlan , så kan det faktiskt vara bra att åka iväg så...!! :smirk:

Liknande trådar

Fälttävlan Hur kan det vara möjligt? Fälttävlan är visserligen en traditionsfylld gren men nog borde väl fälttävlan klara av att anamma vår tids...
2
Svar
22
· Visningar
2 742
Senast: Bettibets
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar