Frys med ismaskin, bu eller bä?

Vi har en Samsung, tycker den är toppen och använder den varje dag. Det är en sån som fyller på sig själv, det ska tydligen finnas såna man själv behöver fylla på vatten i också.
 
Vi har en Samsung, tycker den är toppen och använder den varje dag. Det är en sån som fyller på sig själv, det ska tydligen finnas såna man själv behöver fylla på vatten i också.
Vi har en "manuell". Det är som en islåda man fyller vatten i, använder sedan en spak för att dumpa isbitarna till en låda under. Det funkar bra faktiskt, den blir inte ofräsch och dessutom tar den liten plats då den sitter på dörren.
 
Jag har en jag fyller på vatten i så fryser den och släpper ner i en behållare, fungerar utmärkt och älskar den sommartid. Undanstoppad på vintern och nu när jag ska flytta är den redan nerpackad så vet inte märket.
 
Vi har en "manuell". Det är som en islåda man fyller vatten i, använder sedan en spak för att dumpa isbitarna till en låda under. Det funkar bra faktiskt, den blir inte ofräsch och dessutom tar den liten plats då den sitter på dörren.
Vi har också en sån och blev så himla positivt överraskade. Vi valde en frys vi gillade och så var den med. Och vi tänkte att man kan ju bara strunta i den om man inte gillar den, men den funkar riktigt bra, det är enkelt och blir bra isbitar, ingen risk för vattenskador och enkel att rengöra. Skulle vi köpa en ny frys skulle en sån absolut kunna vara det som gör att vi väljer en viss modell.
 
Jag har en en pga fanns i huset när vi flyttade in. Eller själva ismaskinen är fortfarande inte inkopplad men vi borde väl kolla vad det kostar att göra det. Jag gillar is i dryck så bara den går att hålla ren ordentligt så gillar jag idén. Trots att frysen blir mycket mindre än den skulle varit annars och jag gillar inte hyllor i frys utan föredrar lådor som går att dra ut. Det kanske finns varianter som både har ismaskin och lådor men jag har inte orkat leta 😅
 

Liknande trådar

Anläggning Hit me 😃 med era bu eller bä vid köp av plastridå till lösdrift. Är det bäst att köpa dom dyra beslagen eller kan jag bara klämma fast...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·
Utrustning Någon som har dessa då och kan säga bu eller bä. Ännu dyrare än de förra jag kollat på men verkar riktigt bra.
Svar
16
· Visningar
1 089
Senast: Marvin
·
Mat Tänkte köpa ny airfryer när skatten kommer. Men så var det det här med att bestämma sig 🫣 Har skalat ner det till 2 st i alla fall, en...
Svar
4
· Visningar
516
Senast: MissFideli
·
Hemmet Jag har fått ett par bitar fin hälleflundra. Men jag har aldrig lagat det och vore tacksam för tips på bra recept.
Svar
4
· Visningar
184
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp