- Svar: 14
- Visningar: 1 810
Orkar inte ha en riktigt tråd, för jag vill nog egentligen gnälla lite.
Häromdagen sökte jag vård hos min vårdcentral för symptom jag haft sen några veckor tillbaka men som har eskalerat. Fyllde i sånt formulär på 1177 för det fanns inga telefontider kvar och jag behövde få det gjort direkt istället för att fortsätta skjuta upp det. Senare på eftermiddagen ringer de och ber mig komma in nästa dag för utredning.
Blir såklart sjuk på morgonen och kan därmed inte gå dit. Loggar in på 1177 och ser att mitt besök står som ”akut” i något fält där, men eftersom det är samma dag måste jag avboka via telefon. Sagt och gjort, jag ringer på telefontider och pratar in ett meddelande att jag inte kan komma men att de gärna får återkoppla för en ny tid.
En stund senare ringer de, och eftersom jag är sjuk vill hen inte ge mig en ny bokad tid utan sätter upp mig på någon slags bevakning för ny tid. Hon varnar att det kan ta ett antal veckor men att jag ska få ett sms. Däremot undrar hon vad exakt symptomen är för det står inget i journalen. Så jag förklarar ungefär det jag skrev när jag önskade tidsbokning.
Ett antal timmar senare får jag notis att jag har nytt meddelande på 1177. Där har mitt ärende avslutats och de skriver i meddelandet att jag ska kontakta vårdcentralen igen när jag är frisk.
Fattar inget, är det akut eller inte? Står jag på någon slags kölista? Eller ska jag ringa om det par dagar igen?
Såhär är det alltid när jag söker hos VC, även trots att jag både flyttar och listat om mig på nuvarande ort för att hitta något som funkar smidigt. Egentligen har jag lite fler grejer som oroar mig men jag orkar inte allt krångel som alltid blir
Häromdagen sökte jag vård hos min vårdcentral för symptom jag haft sen några veckor tillbaka men som har eskalerat. Fyllde i sånt formulär på 1177 för det fanns inga telefontider kvar och jag behövde få det gjort direkt istället för att fortsätta skjuta upp det. Senare på eftermiddagen ringer de och ber mig komma in nästa dag för utredning.
Blir såklart sjuk på morgonen och kan därmed inte gå dit. Loggar in på 1177 och ser att mitt besök står som ”akut” i något fält där, men eftersom det är samma dag måste jag avboka via telefon. Sagt och gjort, jag ringer på telefontider och pratar in ett meddelande att jag inte kan komma men att de gärna får återkoppla för en ny tid.
En stund senare ringer de, och eftersom jag är sjuk vill hen inte ge mig en ny bokad tid utan sätter upp mig på någon slags bevakning för ny tid. Hon varnar att det kan ta ett antal veckor men att jag ska få ett sms. Däremot undrar hon vad exakt symptomen är för det står inget i journalen. Så jag förklarar ungefär det jag skrev när jag önskade tidsbokning.
Ett antal timmar senare får jag notis att jag har nytt meddelande på 1177. Där har mitt ärende avslutats och de skriver i meddelandet att jag ska kontakta vårdcentralen igen när jag är frisk.
Fattar inget, är det akut eller inte? Står jag på någon slags kölista? Eller ska jag ringa om det par dagar igen?
Såhär är det alltid när jag söker hos VC, även trots att jag både flyttar och listat om mig på nuvarande ort för att hitta något som funkar smidigt. Egentligen har jag lite fler grejer som oroar mig men jag orkar inte allt krångel som alltid blir