Frukt/grönsak

Lycanthrope

Trådstartare
Finns det någon frukt eller grönsak man inte bör ge hästen? Brukar ge mina hästar lite av varje.. Men undrar om det finns något som kan vara mindre bra eller rentav farligt?? :confused:
 
Sv: Frukt/grönsak

Vill också ha lite tips på vad man kan/inte ska ge. Det blir ju mest äpplen & morötter, vore kul att ha något annat att variera med då min häst för tillfället inte har något större behov av något annat än grovfoder.
 
Sv: Frukt/grönsak

Min häst tycker om kålrot, banan, clementiner och allt möjligt. Kålrot e ju kul o hänga i boxen så har dem att gnaga på.
 
Sv: Frukt/grönsak

Jag har gett min häst alla möjliga sorters frukter och har inte märkt att hon mått dåligt av någon av dem.
Hon har fått äpple, päron, banan, apelsin, clementin, mandarin, plommon, kiwi, kolråt, tomat och säkert fler sorter som jag inte kommer på just nu.
Alla hästar äter väl förmodligen inte av alla dessa sorter, men allt går ner i min häst. :d
 
Sv: Frukt/grönsak

Ah, där ser man, man kan ge dom i princip vad som helst då? Tror ju att Justus med glädje äter allt han blir erbjuden :o) Vad kul, då ska jag bjuda på lite ordentlig fruktsallad någon dag :).
 
Sv: Frukt/grönsak

När min häst är förkyld bjuder jag honom på en läkerol,det älskar han......
mvhR
 
Sv: Frukt/grönsak

Halstabletter med citronsmak är en favorit hos min häst, hon suger på den precis som man ska :D
(kanske inte hör till tråden dock... :angel: )
 
Sv: Frukt/grönsak

Var noga med att tvätta allt först bara så hästen inte får en massa besprutningsmedel i sig :crazy:
 
Sv: Frukt/grönsak

Vi har en ponny som är helt galen i Ahlgrens bilar. Inte så nyttigt kanske, men GOTT!!!
 
Sv: Frukt/grönsak

Min gammeltanta som är 25 år vill helst ha en 1/2 flaska festis jordgubb i krubban varje dag. Vi brukar dela på en och hon dricker lika gärna ur flaskan.
 
Sv: Frukt/grönsak

Köper man KRAV-bananer (vilket jag alltid gör) så kan man även ge hästen bananskalet, det brukar uppskattas!! :banana:
 
Sv: Frukt/grönsak

Köper man KR*V-bananer så kan man även bjuda hästen på bananskalet, det brukar uppskattas.. :banana:
 
Sv: Frukt/grönsak

alltså, det här är bara för mycket för mig, håller jag på att bli sinnesförvirrad, eller? Jag gjorde ett inlägg, det fanns där, men nästa sekund var det borta så jag skrev ett nytt.. Men då fanns det gamla där igen helt plötsligt!!! :confused:
 
Sv: Frukt/grönsak

Min häst brukar få som belöning efter ridning ex. Några bett av ett vitkål huvud det älskar hon. Tror det är roligt att bita på åxå.

Annars får hon: äpplen,morätter,päron,clementiner,knäcke bröd,sallads huvuden att tugga på i boxen och det som hon älskar friterade banan bitar som finns att köpa på påse eller bland naturgodiset..hehe perfect att lägga i några stycken att tugga på i maten
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag hamnade i en INTÄRNÄTT-diskussion på en annan (amerikansk) sajt om faran med att ge hästar hela äpplen och morötter! Tydligen kan...
2
Svar
33
· Visningar
3 149
Senast: Roheryn
·
Hästvård Det finns så lite att läsa och det som finns är jättehemskt. Det vi vet är att den är född med det men det är alla hästar som har...
Svar
3
· Visningar
643
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Undrar lite hur pass farligt är domosedan för människor? Min häst är besvärlig att ge medlet och slänger en del med huvudet men...
Svar
13
· Visningar
1 317

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp