Frukost tips!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

mimus

Trådstartare
Snälla, ge mig några bra stadiga frukosttips.
Min fantasi tryter och jag gillar inte egentligen att servera mackor till frukost.
Visst, det är snabbt och enkelt, men det måste ju finnas bättre ideer.

Frukostvälling går inte hem.
Yougurth och havrekuddar är bra, fast nu på vintern innnan skolan så vill jag att det ska vara lite varm frukost.
Te funkar iofs, oboy är INTE ok.
Risgrynsgröt äter han nån dag i veckan.
Mannagrynsgröt ska jag prova.

MEN det är önskvärt att den ska gå att förbereda på kvällen eller gå snabbt att rodda ihop.

Tips???:bow:
 
Sv: Frukost tips!!

Äter han inte havregrynsgröt? Det är ju världens bästa frukost - god, varm, billig, mättande, mycket hälsosam, jättelite socker (om man inte vräker på sylt eller socker..). Går snabbt också!
 
Sv: Frukost tips!!

sonens frukostar är ingen höjdare, men han har svårt att äta på morgonen och är en lite smalis så det är bättre med hans rostade mackor med liiite sylt på än inget alls... körde med varma mackor förut - går ju fort i smörgåsgrill men den den har pajjat...
 
Sv: Frukost tips!!

Potatisbullar har serveretas här hemma till frukost det sista året. 15 minuter i ugnen och sen är det klart. Perfekt!!!!
 
Sv: Frukost tips!!

Röstar också på havregrynsgröt! Eller mannagrynsgröt, eller andra grötsorter. Sen kan man ju dricka välling i kopp, det är varmt och mättar bra. Fast kanske lite känsligt för vissa åldrar - _bebismat_ typ.
 
Sv: Frukost tips!!

Ekologisk basmusli med bla russin och nötter i tallrik, häll på lite vatten så det täcker och lite rapsolja (eller dyrare variant med Omega3) - in mikron ett par min så det blir gröt! Ät med nästan sockerfri jordgubbssylt (finns Önos och ICA) och mjölk :d
 
Sv: Frukost tips!!

Risgrynsgröt kan man koka i förväg och värma upp på morgonen.
Makaronvälling är bra om man har kvarblivna makaroner, koka upp dem i mjölk och tillsätt lite mannagryn salt, vitppr och lite socker, den brukar de flesta barn gilla skarpt
 
Sv: Frukost tips!!

Jag varierar frukosten till min tvååring med skrädmjölsgröt (lägg i blöt under natten, koka 5 minuter, servera med mjölk och osötad kravmärkt jordgubbsylt) Min mannagrynsgröt; Jag blandar vanliga ekologiska mannagryn med ekoligoska hirsmannagryn (järnrikt) och kokar 5 minuter med mjölk. Gott! Har även provat havrekligröt, vanlig havregrynsgröt, musligröt och korngröt. Gröt är bra mat för barn (och vuxna..) Ta dig tid att göra den om du har möjlighet. Man kan blanda i fysta bär eller lite banan, torkade aprikoser (järn igen)eller plommon istället för sylt så blir det ännu nyttigare.Jag tror oxå att det är bra att vänja barnen att äta annat än mackor på morgonen. OBOY = skräp med massor av socker och lecitin. Vänj inte barnen vid detta! De kan lika gärna dricka mjölk eller grönt te.

Lycka till!
 
Sv: Frukost tips!!

Oj, vad många bra tips!!!

Tack snälla ni, nu ska här läsas noga och skrivas upp.
Han äter gärna frukost så där har jag inget hinder, men jag vill att den ska vara BRA och stadig, annars så brister konsentrationen.

Nu har han fått te, skinksmörgåsar på grövre bröd och frukt skivat i en skål.
Framför allt behövs variation på en bra frukost.

:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

E
Hästvård Jag hittade lite tips i en bok som jag tänkte lägga ut här. OBS! Detta stod i en bok! Alltså får ni tolka det hur ni vill, men vad jag...
Svar
19
· Visningar
4 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Aggressiv/rädd hund
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp