Fröstock på rabarbern

Trix

Trådstartare
Jag fick för ett par år sedan en rotklump av en väldigt gammal rababarber, den var lite klen det första året, men växer nu så att det knakar :)

I år har den fått en rejäl fröstock, vad gör jag med den? Ska jag låta den vara kvar och samla fröna eller ska den tas bort?
Jag har googlat för att försöka hitta ett svar, men det gav ingenting.

Vet ni?

Sv: Fröstock på rabarbern

Jag har fått lära mig att blommorna ska tas bort för att dom tar näring (Och således smak) från rabarberna.
Men det behöver inte vara rätt ;)

Tack för svaren bägge två :)

Jag misstänkte nästan det.

Ta bort fröstocken.
Sen när du plockar så låter du alltid ett blad/knippe få stanna kvar så det kan fånga solljus åt roten.
Det fick jag lära mig förra året. :)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 566
Senast: starcraft
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 200
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka