Frontline spray vs spot on

Sv: Frontline spray vs spot on

Jag har ingen aning om varför båda delarna finns men jag är tacksam för att sprayformen finns. Jag tycker det är bra att man får fördela själv över hunden. Jag har provat spot on och hundarna fick väldigt mycket klåda kring området där man sätter det. Jag kör med fronline spray sedan många år tillbaks och är mycket nöjd med det :).

Sv: Frontline spray vs spot on

På mina schäferhundar fungerar det bra. Jag sprayar var 4-5 vecka en hel flaska under sommarsäsongen och i år har jag hittat en fästing på var hund sedan april. Då har dom endå varit i ganska fästingrika områden också. Hur det fungerar för andra kan jag inte svara på men på mina hundar har det fungerat bra i alla år och jag tänker fortsätta på samma vis. Det tråkiga är att det blir dyrt, speciellt med två hundar och sen kan dom inte bada från precis innan en ny dos ska sprayas in.

Liknande trådar

Hundhälsa Någon mer som har råkat ut för det? Jag tog mot bättre vetande på bravecto spot on på min hund igår morse. Framåt kvällen började han...
Svar
1
· Visningar
908
Hästvård Hej! Jag har en 3 årig ponny som är av Irish cob typ (korsningsponny) Det verkar som att hon har klåda och hon står även och stampar...
Svar
7
· Visningar
1 096
Senast: Capybara
·
Utrustning (Jeg er norsk, så beklager om det er vanskelig å forstå :)) Professionals choice smb elites VS Back on track exercise boots, hvilke...
Svar
0
· Visningar
612
Senast: Zunica
·
Hundhälsa Ja det ser ut som min lille vovve har fått det( Vet att det är det). Ska till vet i morgon. Men under tiden hur ska vi göra för att...
Svar
6
· Visningar
9 218
Senast: Hjalti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka