Fristad 1 Maj

Sv: Fristad 1 Maj

Jag är sugen på att åka dit och testa roping, men insåg att jag inte har någon ropingsadeln.... :( Kanske åker dit och skolar, får se!

Tänkt att rida ditt och myssa om det bli väder.
Az

Sju Härads Western gäng har sin tävling utanför Borås i Fristad.
Crapp, se utt som det ska bli rain, typisk.
Az

Jag hade gärna åkt, men jag ska grooma på körtävling, så då blir det lite svårt. Har inte lärt mig än hur man är på två platser samtidigt. :D

*kl*
Hade de haft trail at halter hade jag åkte me. Men de känns lite långt att åka för bara en showmanship klass.

Har tyvärr blivit avskräckt från den arenan. Vill inte få en halt häst på köpet och en nerdammad utrustning (om det inte regnar för då vill jag inte få en nerregnad utrustning).

Ska däremot dit och rida WA den 6:e juni, men det blir till att ta det mycket lugnt på reingen då det brukar komma upp mycket stenar efter några stop.

Det är en jättetrevlig tävling och stället är jättemysigt men framridningen är en katastrof och underlaget är bedrövligt om det inte har fixats sedan förra året.

JAg håller helt med dig! Är man rädd om sin fina häst så ska man defenitivt INTE rida reining på den banan. Inte ens Skola hästen.
helt ok att rida WR,WP men nja inte roping heller men de är min åsikt.
I övrigt är det ett mkt trevligt anordnat och trevliga människor runt om.

Klubben har ,enligt vad jag hört,lagt ner pengar på att fixa underlaget sedan förra året o vi red då inte sönder någon häst där,o halkade inte heller omkull i ngn håla.

Och jag är petig,för jag är Dressyrkärring ,stor häst med sprattliga ben har jag också;)

Den enda framridningsfråga jag funderar över är om dte finns regler inom western för hur man skall rida på en framridningsbana så alla kan göra dte på ett säkert sätt?

I övrigt så tycker jag att tävlingen är trevlig ,men HATAR att det inte finns en toalett för lite mer hjulbenta typer.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
640
Senast: Ketrawzc
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Roheryn
·
Dressyr Ska debutera La:1 i början av juni. Har ni några tips inför programmet? Vad tjänar man poäng på?
Svar
1
· Visningar
552
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka