Har glömt vad det heter, men på mitt jobb kan man få 1500kr i friskvårdsbidrag eller vad det nu kallas. T ex för att gå till gymmet, simma etc. Jag frågade om man kan använda bidraget till ridsport eller om det räknas som "dyr hobby". Arbetsgivaren skulle kolla upp det och hörde sedan av sig och sa att jag tyvärr inte kan använda bidraget till det. Tyckte det lät helt rimligt.
Men nu fick jag en hästtidning från april 2008 på hästmässan och där står det en liten notis om att ridsport skulle bli avdragsgillt och räknas som friskvård.
Har tänkt ringa Skatteverket och fråga, men glömmer alltid av det och nu är det helg... Tänkte om nån här vet vad som gäller? Jag kan verkligen inte mycket om sånt här och om friskvårdsbidraget har något som helst att göra med notisen i tidningen har jag ingen aning om.
Vore jättesnällt om någon ville förklara vad som gäller!
Men nu fick jag en hästtidning från april 2008 på hästmässan och där står det en liten notis om att ridsport skulle bli avdragsgillt och räknas som friskvård.
Har tänkt ringa Skatteverket och fråga, men glömmer alltid av det och nu är det helg... Tänkte om nån här vet vad som gäller? Jag kan verkligen inte mycket om sånt här och om friskvårdsbidraget har något som helst att göra med notisen i tidningen har jag ingen aning om.
Vore jättesnällt om någon ville förklara vad som gäller!