Friesersteg...

F

Famke

Jag vet inte om jag har hamnat rätt, men men... Min friser har inte de finaste "friesersteget". Kan man träna upp det eller är det bara medfött? Vill ha alla tips(om det finns några...:smirk: ) allt från hovar övningar från mark, rygg........ALLLLLLLLLLT

Tack så mycket

Sv: Friesersteg...

Finns även en del (oftast midre trevliga) metoder för att träna upp "showsteg" med diverse selar och vikter men det vet jag inte så mycket om....
Men en välbalanserad häst med mycket vikt på bakbenen får automatiskt mer luft i fram och ett showigare steg så det är nog bara att träna dressyr, halvhalter och kanske börja lite med tramp.

Sv: Friesersteg...

Var glad! ;) Höga knän, låst nacke och hängmatterygg är väl inget att tråna efter? :p

Nirak

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Lejd
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Ajda
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 042
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
376
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama