Fridolf har träffat får!

Migo

Trådstartare
I lördags visade han intresse, och idag blev han alldeles lycklig när vi gick ner till fållan, så han fick testa en gång till.

Tjohej vad det gick fint! Boss var med och häll bort dem från hörnen, men annars fick Fritte helt fria tyglar.

Inte kan man tro att det är en 16 veckors bebis:love:

http://www.youtube.com/watch?v=XLtgv3pZ8ow

/Migo

Sv: Fridolf har träffat får!

Åh vilken liten underbaring! Finns inget bättre än att se en hund i sitt rätta element. :love:

åh.. BC är nog den vackraste hundras jag känner till!

Men herregud så söt! O försiktig och så när han vänder sig om o tittar på dig "är det bra såhär?" :D

Jag tror mer att han kollar efter om jag är nära nog att hjälpa till att hålla kvar fåren, när han väl lyckats trycka upp dem mot staketet;)

Nackdelen med att ha den äldre hunden med i hagen är att Fridolf balanserar mot honom istället för mot mig. Men vafan, han är 16 veckor och balanserar:D

Man ser så väl att det är en medfödd egenskap som förädlas till vallning, och det ska bli så kul att få börja träna med honom om några månader!!:love::D

/Småbarnsmamma;)

Åh, så roligt han har och så söt. :love: Ja, det syns verkligen hur naturligt det är - så kul ni kommer att ha. :bow:

Men så sööööt! Duktig ponke! Ska bli kul o se när du börjar träna på riktigt sen :).

Oj!
Så duktig:love:
Min kompis har en bc som hon ska prova vallning med i vår nån gång då en hon känner håller på med det och ska skaffa egna får. Ska bli riktigt kul att se, hunden i fråga är 6år och har förmodligen aldrig vallat "på riktigt" i hela sitt liv;)

Det ar verkligen hur kul som helst att se hur instinkten bara 'sitter dar'. Att han ar gudomligt sot gor det ju inte samre pa nagot vis.:D

Gud så söt. Helt fantastiskt att en sådan liten tjorv vet vad det hela går ut på.

Liknande trådar

Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 232
Senast: cambodia
·
Övr. Hund Lille Fridolf fick sin dagsform dokumenterad med hjälp av husses Liquid Ego. Vi har en hel del kvar att jobba på innan han är...
Svar
3
· Visningar
849
Senast: Migo
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 222
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10