friår = förlorad dagisplats!?

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

läste precis att om man har friår så riskerar man att förlora dagisplatsen till sitt barn, visst jag förstår det på sätt och vis, men alla de jag känner som har friår, eller känner till heter det väl, gör ju nått annat, de sitter ju inte bara hemma hela dagarna utan försöker kanske starta upp nått annat under tiden!

Visst är det bra att försöka att ha barnen hemma, men eftersom man inte får ta ut lön väl under sitt friår så jobbar man väl inte enligt "lag" antar jag även om man alltså gör det... hur skulle man då göra med barnet om man inte i alla fall fick 15 timmar?!

Vet ni hur det fungerar?
 
Sv: friår = förlorad dagisplats!?

Var läste du det, min man ska ha friår fr o m 1 jan så jag vill gärna veta!
 
Sv: friår = förlorad dagisplats!?

De flesta kommuner har ju inskrivet i sina förskoleregler att man enbart få ha sina barn i förskolan under arbetstid/studietid och resor till och från.
 
Sv: friår = förlorad dagisplats!?

Har kollat lite och det verkar vara lite olika från kommun till kommun hur de gör. Vet ej besked här än tyvärr. Min gubbe kommer väl att jobba med sitt företag och det borde väl vara motivering nog, men man vet aldrig...
 
Sv: friår = förlorad dagisplats!?

Jag jobbar på kommunen och sitter intill vår barnomsorgsassistent, så jag har lite koll på hur vi gör i vår kommun. Har man friår utan att göra något annat blir man av med sin plats, men om man studerar eller startar eget under tiden får man lov att lämna barnet på förskolan. Ganska logiskt tycker jag, är man "bara" hemma så kan man gott ha sitt barn hemma. :)
 
Sv: friår = förlorad dagisplats!?

Hm, men om man har ett företag som man tänker "återuppta" och köra litegrann, bara så att det ger full lön då?
 
Sv: friår = förlorad dagisplats!?

Oavsett om du är anställd eller egen företagare har du rätt till dagis när du jobbar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 778
Senast: Milosari
·
Skola & Jobb Jag funderar på att gå ner i tid, till 75 % pga barn under 8 (jobbar statligt så vi har dock rätt till barnet fyller 12). Jag har...
Svar
17
· Visningar
1 927
Senast: Manji
·
Övr. Barn Jag är lite kluven i frågan hurvida man som förälder bör lägga sig i sitt barns vänskapsrelationer och i vilken grad man ska försöka...
Svar
6
· Visningar
2 081
Senast: Mois
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Avmaskning FAQ (Läs här först del 2)

Omröstningar

Tillbaka
Upp