Fri tillgång, när inte alla vill?

YorkWann

Trådstartare
hur ska man gå tillväga om man själv vill ge i stort sett fri tillgång grovfoder, men de andra i stallet INTE vill det? :crazy:
 
Sv: Fri tillgång, när inte alla vill?

Man kan ju ge fritt med hö inne t ex.
Eller ställa hästen i en egen hage och ge fritt med hö där.
Så många andra lösningar kan jag inte komma på.
 
Sv: Fri tillgång, när inte alla vill?

När ingen ser så öser du in grovfoder i hagen varje dag. :idea:

Nej, jag skämtar. Fast synd att de andra inte begriper att det är bra. Fast det finns väl inga fler lösningar än de du fått.

Hälsning Maja
 
Sv: Fri tillgång, när inte alla vill?

Egen hage är väl enda lösningen.
Så har jag för tillfället, eftersom min pålles kompis flyttade.
Så nu får han stå själv med sitt hösilage. Trist att han inte får ha någon kompis, men eftersom han mår så mycket bättre av att ha fri tillgång så får det gå.
 
Sv: Fri tillgång, när inte alla vill?

Antingen får du övertala dom andra el så får din gå i egen hage... Inte så mkt mer att göra...
El som någon annan skrev, ge fri tillgång inne.
 
Sv: Fri tillgång, när inte alla vill?

Svår fråga, men man kan ju fråga dom om dom inte vill testa i kanske 3 veckor eller så. Många blir faktiskt förvånade då de märker att hästarna *åt faktiskt int ihjäl sig, eller att de blir mer harmoniska*. Ett försök kanske du kan övertala dom till, gäller ju bara en kort tid, tycker dom de inte verkar bra, ja då är det ju bara att övergå till *ordinarie* utfodring sedan.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
833
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 320
Senast: co-SMAD4
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 959
Senast: Twirro
·
Katthälsa Jag har två gnällisar här hemma som emellanåt frestar på mitt tålamod. Eller ja, det är framförallt den ena som gnäller, men den andra...
Svar
7
· Visningar
1 109
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp