Fri fodertillgång

Hästarna i stallet där jag har min har fri tillgång på hö i hagen, dom är ute mellan 7-16 ca. Sedan ger vi den mängd vi vill inne. Jag tex ger 1½ kg em och 1½ kg kväll. Räknar med att hon äter ca 7 kg dagtid. Så det blir ca 10 kg totalt.
Hon mår bättre nu på fri tillgång, inte lika stressad då det vankas mat. Är mätt då hon kommer in, kastar sig inte över maten. Mkt lugnare häst i det stora hela. :)
Jag var emot fri tillgång till henne innan, men nu efter att ha prövat, så har jag ändrat mig. ;)
 
Jag har fri tillgång på stråfoder, haft i flera år. Fungerar utmärkt. Lugna, glada hästar som inte har bråttom ut på morgonen eller är hungriga när de kommer in.

Ger soms agt fri tillgång både ute och inne.
 

Liknande trådar

INK
Hästvård Har en häst med inkar, som behandlats 4 gånger med cellgifter och elektroterapi på Strömsholm, varje gång har en del av inken trillat...
Svar
3
· Visningar
544
Senast: Valle
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästar med löst rinnigt bajs, så kallad fri fekal väska, eftersöks till en ny studie. Syftet är undersöka om det går att minska...
Svar
0
· Visningar
250
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Jag har två hästar som behöver ett ganska bladigt foder för att inte få problem med fri fekalvätska. Jag köper därför helst andraskörd...
Svar
1
· Visningar
318
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 318
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp