French collar

Santoxen

Trådstartare
Tänkte testa ett (en?) french collar till russgrabbarna då jag upplever att de inte är riktigt nöjda med den vanliga, raka bröstan.
Nu funderar jag bara på storleken, hur mäter jag på hästarna?

Skulle nog rekommendera att du kontaktar återförsäljaren. Jag har en från Ideal Standard (tror jag? Den som säljs på selar.se iallafall) till min shettis. Han är ca 90 hög med grov hals. Storlek minishettis var för stor så fick ändra den lite. Så om du ska ha samma modell är den stor i storleken :)

Tänkte testa ett (en?) french collar till russgrabbarna då jag upplever att de inte är riktigt nöjda med den vanliga, raka bröstan.
Nu funderar jag bara på storleken, hur mäter jag på hästarna?

Det beror nog lite på tillverkaren... Jag mätte enligt hur en coller mäts ut;

collar%20measurer.jpg

Tack för svar! Tanken var att mäta hästarna och sen gå och klämma och känna och mäta hos åf. Men då har jag ett hum om hur jag ska mäta iaf!

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
596
Mat Då jag flyttat och inte längre har en riktig spis funderar jag på att testa risgrynsgröt på tub. Problemet är att jag verkligen avskyr...
Svar
14
· Visningar
629
Senast: ufot
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: Lavinia
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
653
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama