Arwyn

Trådstartare
Är det någon som vet något om denna nya grej från Hansbo? Det är tydligen någon slags hopptygel som ska göra en tillen fantastisk ryttare... :banana:

Eller hur!!! :bump:
Det enda jag vet är att det är en brösta som är "ihopbyggd" med en tygel, som liksom gör att man inte ska kunna dra hästen i munnen, eller nåt... :smirk:

Jag fick prova den en gång när den var ny, och visst den fyller en viss funktion men enligt mig är den inte värd priset. :confused:

någon som har en bild på den? och info? låter lite läskig iaf ;)

Längst ner på denna sidan så ser du lite bilder på den.

Meningen är att ryttaren ska bli hjälpt till en bättre sits och få en bättre följsamhet över hinder.
Handen blir mer stilla och ryttaren kommer inte "efter" i språnget.

Hm, jag är väldigt skeptisk, sk ajag erkänna, men ändå väldigt nyfiken! Skulle gärna prova...!

Tycker det ser ut som en brösta med en halsrem. Skall man hålla i "halsringen" plus tygeln? Blir inte handen låst då?
/P

Ganska smart grej.
Jag vändade mig en töjbar graman eller något i den stilen.
Den här var ganska harmlös :smirk:.

Handen blir bara låst i ett läge, du kan nämligen inte dra bakåt i tyglarna.
Hela vitsen är att du får en stadig hand som kommer att följa med framåt i språnget och inte dra hästen i munnen.

ytterligare en onödig pryl för den som vill köpa sig lycklig.
Ett enkelt mantag fungerar lika bra om ryttaren inte vill rycka hästen i munnen...

Faktiskt inte. Som sagt så har jag provat den och den fyller faktiskt sin funktion. Den är bättre än ett mantag. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Med en knapp månad kvar tills Longines Global Champions Tour landar i Stockholm 28-30 juni har nedräkningen börjat på allvar...
Svar
0
· Visningar
172
Senast: Gunnar
·
Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 020
Senast: Sharpless
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar