Fransfärgning syns inte?

Loons

Trådstartare
Hej alla Beauty-fantaster här på Buke ;)

Nu jobbar jag på mindre kontor, och har därav blivit ganska lat med sminkningen i vardagen. Grejen är att jag är blond och har väldigt ljusa fransar. Jag har förut testat färgning, båda hemma och salong, och jag tycker inte att det syntes alls (pengar upp i luften)... Någon som har testat att färga fransar och det faktiskt gjort en skillnad?

Jag är inte så stor fan av fransförlängning, tycker oftast det ser väldigt fake ut, och på dom flesta tycker jag det verkligen syns att dom har fake-fransar :) (och sen är det jo svindyrt)- så därför jag att det spontant inte känns som något för mig, och jag gillar att sminka mig annars, bara i vardagen just nu det är skönt att bara köra på naturligt look ;)

Jag färgar själv hemma, och ser rätt stor skillnad trots att jag har bruna fransar i mig själv. Gör dem svarta med Refectocil. Blandar själv och tar några droppar mer av väteperoxiden.

Hej alla Beauty-fantaster här på Buke ;)

Nu jobbar jag på mindre kontor, och har därav blivit ganska lat med sminkningen i vardagen. Grejen är att jag är blond och har väldigt ljusa fransar. Jag har förut testat färgning, båda hemma och salong, och jag tycker inte att det syntes alls (pengar upp i luften)... Någon som har testat att färga fransar och det faktiskt gjort en skillnad?

Jag är inte så stor fan av fransförlängning, tycker oftast det ser väldigt fake ut, och på dom flesta tycker jag det verkligen syns att dom har fake-fransar :) (och sen är det jo svindyrt)- så därför jag att det spontant inte känns som något för mig, och jag gillar att sminka mig annars, bara i vardagen just nu det är skönt att bara köra på naturligt look ;)

Är själv superblond och färgar både bryn och fransar själv ungefär 1 gång i månaden. Bryna endast några minuter men fransarna längre- placerar blandningen på översidan av fransarna. Använder alltid brunsvart och från depend. Speciellt snyggt på sommaren när man tex ligger på stranden och fortfarande har snygga markerade bryn och fransar fast man är blond :)

Är själv superblond och färgar både bryn och fransar själv ungefär 1 gång i månaden. Bryna endast några minuter men fransarna längre- placerar blandningen på översidan av fransarna. Använder alltid brunsvart och från depend. Speciellt snyggt på sommaren när man tex ligger på stranden och fortfarande har snygga markerade bryn och fransar fast man är blond :)

Åh, det funkar med Depend för dig? Jag var inte riktigt nöjd och efter lite surfande såg jag att de rekommenderade Reflectocil så jag bytte. Och nu är jag supernöjd.

Jag använder Depend till både bryn och fransar. Jag är blond så mina ögonbryn syns inte alls när de är naturliga. Använder brun snabbfärgning till ögonbryn och brun/svart eller svart vanlig färgning till fransarna. Jag lägger färg både på översida och undersida fransarna. Har provat Refectocil också och märkte ingen skillnad. Jag får bra resultat av båda

Jag kör på Depends snabbfärgning. Ibland får jag göra två ggr efter varann för att få önskad färg. Men det är ju bara att kladda på och skölja bort i princip. Tar ju ingen tid.

Åh, det funkar med Depend för dig? Jag var inte riktigt nöjd och efter lite surfande såg jag att de rekommenderade Reflectocil så jag bytte. Och nu är jag supernöjd.

Fungerar jättebra för mig! Har en vän som färgat mina bryn med reflectocil men märker inte av någon skillnad :) färgade i morse så synd att jag inte tog några förebilder :D

Jag gör ibland med Depends brunsvarta och ibland på salong. På mig blir det skillnad även om det ju syns att det inte är mascara jag har på mig, men det har nog med volymen att göra.

Jag tycker bara det är så oförskämt och larvigt att oombedd korrigera andra vuxna människor.
Men vad vet jag. Loons kanske bett dig agera polis.

Jag tycker faktiskt inte alls att inlägget var oförskämt utan som jag skrev var det i välmening. Jag tog upp det för att det blir mer av ett förstörande istället för störande språkfel.

Jag tycker faktiskt inte alls att inlägget var oförskämt utan som jag skrev var det i välmening. Jag tog upp det för att det blir mer av ett förstörande istället för störande språkfel.

Ja, vi tycker olika. Jag tycker inte du formulerade dig otrevligt. Men det är jävligt besservisse-aktigt att forma om andra vuxna människor som inte bett om det.
Sen kanske inte just TS tar illa upp. Men jag tycker det är riktigt oförskämt att anta att folk vill bli omgjorda enligt din mall.
Det är ju inte så pass att man inte förstår vad TS vill. Och det är inte en uppsats i svenska som skrivs utan pladder på ett hobbyforum.

Ja, vi tycker olika. Jag tycker inte du formulerade dig otrevligt. Men det är jävligt besservisse-aktigt att forma om andra vuxna människor som inte bett om det.
Sen kanske inte just TS tar illa upp. Men jag tycker det är riktigt oförskämt att anta att folk vill bli omgjorda enligt din mall.
Det är ju inte så pass att man inte förstår vad TS vill. Och det är inte en uppsats i svenska som skrivs utan pladder på ett hobbyforum.

Ja, vi drar nog väldigt olika stora växlar på det här. För mig är ett inlägg på just ett hobbyforum verkligen inte att försöka "forma om" någon enligt min mall (svenska språkets?). TS hade ju kunnat rycka på axlarna och strunta i inlägget - det var ju knappast en uppmaning.

Pga OT lämnar jag diskussionen här.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 887
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama