fran usa till sverige

A

ahlgrensbilar

hejsan allihopa ar de nagon som vet vad som kravs och hur mcyket de kostar att transportera en katt fran usa in till sverige?
tacksam for svar

Sv: fran usa till sverige

Katten måste vara vaccinerad mot rabies (och avmaskad) samt ha godkända titrar 120 dagar efter vaccinationen.

Kostnad kan säkert variera. Känner uppfödare som fått hit katter för 15000 kr, men då är 7000-10000 kr köpesumma för katten så frakten kanske ligger på 5000-8000 kr. Det beror ju lite på om katten åker som cargo eller som handbagage också.

ok behover den vara registrerad eller nagot sadant?

Nej, det finns inget krav på registrering för att få importera katt.

Liknande trådar

Katthälsa Är idag jourhem åt två katter, en med TR/forl. Nu när dem varit här ett tag har jag ju börjat fästa mig vid dem och vi funderar på att...
2
Svar
35
· Visningar
3 113
Senast: kolblakkur
·
R
Övr. Katt Jag har ägnat senaste halvåret åt att försöka hitta en kompis till min katt. Min grundtanke är att man självklart ska hjälpa och stödja...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
15 584
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Jag behover ett monster for en hundtranings vast men kan inte hitta nagot har ... Tankte att det borde finnas i Sverige dar man ar sa...
Svar
11
· Visningar
954
Senast: hastflicka
·
Hästvård Hej alla, som vissa av er kanske vet bor jag med min häst i Tyskland. Idag hade vi besök av hästvagen (tangentbordet pa den här datorn...
Svar
15
· Visningar
2 831
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama