Hjälp vilken jättetråd det blivit av det här*S* Apropå "havretokig" och "lös mage". Bara en liten reflektion. Du ger 3 kg fibergi det är ju en jäkla massa socker det där. Ungefär som att fodra med lösgodis borde det väl bli. Socker om något ger lös mage och en massa snabb tokenergi. Kanske det kan vara en orsak. Jag har fått hem en stackars mager travare nu. Förra vändan han var här så ville ägaren han skulle stå på sin Fibergi-foderstat. Han var fullständigt sönderstressad och det fungerade inte alls. Nu har jag köpt honom(säkert idiotiskt) Han kom med världens jättebuk, synliga revben o glanslös päls. Har stått på kornkross och "havrefri pellets". han har nu börjat gå upp i vikt och är jättego i humöret. Han har fri tillgång till ensilage och hö, 4 kg helhavre som jag blötlägger i kokande vatten, 2 dl linfrö liiiiiiite betfor(socker ja men inte som melassen i fibergi)samt 1,5 kg av den havrefria pelletsen (den ska bort helt, vill inte växla för fort)Jag började räkna på den här foderstaten men stängde programmet då smbrp gick över 1000 g. Nu rekommenderar jag ingen att ta efter mina idiotfoderstater, men ibland ser man inte skogen för bara trän. Jag tror det var Fibergin som han snedtände på annars skulle han ju gjort samma på helhavren nu men det gör han inte.