Från halt till galopp?

Skreppur

Trådstartare
Hur tränar man så man får hästen att gå från skritt till galopp?
Jag red ut med min kompis och hennes kompis i förrgår. Vi skulle ha kapplöpning och kompisen fick Brenna från halt/skritt till galopp!
Hon åkte hem idag (var bara på besök) :bump:

Hur gör man?

Sv: Från halt till galopp?

kan hästen galoppfattning är det bara att samla ihop skritten lite å sen göra en fattning

Som tant agda säger gör man.
Kan hästen inte galoppfattning så får man lära den.
Min häst kan lite för bra :p

min me....fick galopp ur första halten på dressyrtävling i helgen....inte bra

Förklaring? :crazy:

kan hästen galoppfattning är det bara att samla ihop skritten lite å sen göra en fattning

Hästen måste vara framme för hjälperna, tänka framåt. Du samlar upp, gör en förhållning/halvhalt och fattar galopp. Precis som tidigare nämnts är det ingen skillnad än från trav om hästen som sagt kan galopp hjälperna.

ja förstår inte :confused:
vill du veta hur man gör en galoppfattning?
eller har ja missuppfattat totalt?

kan inte hästen galoppfattning utan springer in i galoppen är steg 1 att lära hästen galoppfattning, kan hästen galoppfattning från trav är de bara att ge samma hjälper fast från skritt.......

Skreppur skrev:
Hur tränar man så man får hästen att gå från skritt till galopp?
Jag red ut med min kompis och hennes kompis i förrgår. Vi skulle ha kapplöpning och kompisen fick Brenna från halt/skritt till galopp!
Hon åkte hem idag (var bara på besök) :bump:

Hur gör man?

Uppenbarligen kan hästen göra lite mer än du lyckats med ? (eller har jag missförstått ?)

Dvs du behöver nog börja träna för nån som kan hjälpa dej komma i "rätt lägen" när du tränar...

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 741
Senast: mamman
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 965
Senast: animalasia
·
Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
486
Senast: Emiro
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama