Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grafenstolz, vinnare av VM och Bundeschampionatet som 6-åring. Den enda häst som har kvalat in till alla 3 disciplinerna i Bundeschampionatet under samma år.
Mighty Magic, tvåa i Bundeschampionatet i år.
Tack det visste jag inte. Dock tror jah min enbart är stamboksförd i danmark.Tänk på att Business inte är godkänd för halvblodsavel så ev. fölunge får grå papper.
Dåliga, typ aldrig hoppad efter löshoppning som unghäst, förra ägaren red bara dressyr på henne och än så länge jag också. Ev lite liten 159 cm. Passartad skritt.Vad har ditt sto för bra/dåliga sidor? Vad behöver förbättras? Storlek? Typ? Har hon tävlat? Har hon tidigare avkommor?
Släng gärna in en bild på henne också! Allt detta gör det mycket enklare för oss att hjälpa dig
Ja precis, det är väl i princip det jag vet. Att det finns många hingstar.Rent spontant tänker jag Jaguar Mail, Majim G, Cortus, Hip Hop, Niveau, Ludwigs Champion. Ja du ser, det finns många! Frågan är bara vad som passar just ditt sto.
Vilken Raimondo är det som är morfar?
Det finns en dansk och en tysk tror jag. Den tyska är jag ganska övertygad om att han var samma Raimondo som jag skötte nere i Tyskland.
Om jag har kollat på rätt häst så är hon är ju visad på kvaliten och fick ju bra där, iallafall på gångarterna. Varför fick hon 5 på temperamentet i löshoppningen? Oftas brukar de ju få det om de är stressade eller flegmatiska.
Hon verkar ju vara mest åt dressyrhållet själv.
Hon verkar också förärva sin storlek, eftersom hennes avkomma också var ganska liten.
Sedan verkar hon ju själv ha en god typ, eftersom hon fick 8 på den och bara är 159cm.
Jag skulle ta en ganska stor hingst med bra gång och hoppning.
Förslag:
Ludwigs Champion (ung, oprövad)
Aerline H (storlek? linjevel)
Briar
Sedan finns det säkert massa andra hingstar.
Come Back II har ju lämnat ganska mkt allround avkommor, men har ju en härstamning åt hoppning. Jag skulle fortsätta på den linjen och ta en multitalang hingst med hopphärstamning.
Ett Come Back II sto skulle jag också vilja ha !
Jag undrar varför ni har föreslagit hingstar med såpass mycket massa ?
Jag hade nog klämt i med en hingst med mycket blod, eller ett rent fbl. Till och med 88-an (som jag normalt inte gillar) hade jag haft i åtanke, eller hans son MrCarrera. Eller French Buffet (tror att det går att få tag på honom).
Jaguar Mail helt klart. Med tanke på att han är använd till några av de bästa fälttävlansstona och skulle nog få upp lite mer storlek.
Finns ju en anledning till att han använts till så många ston för just fälttävlan. Ett stort plus är ju hans mkt bra temperament
Det vet jag inte. Antagligen för att förra matte inte är ett dugg intresserad av hoppning så hon var troligtvis inte förberedd. Annars inte en susning.
Jo hon gick scandinavian open för 5åringar i falsterbo när hon var sex 2002 (fick föl som fyra eller femåring.).
Dock vet jag att hon på fyraårsvisningar i danmark fick högre i hoppningen än i dressyren. Har sett de resultaten.
Med massa menar du på höjden eller volym? Hon har nämligen ganska bra med volym själv men inte så långa ben.
om du lägger till JM och tar bort briar så går iaf jag med på de
Jag skulle inte vilja ha briar i nån häst o spec inte en fälttävlanshäst.
Sett alldeles för tunga hästar e. honom och de som varit fina i typen har varit förjävliga i skallen o rädda för sin egen skugga.