Framridningshjälp på ponnytävling

A

alke_

Har en ponny som ska ut o tävla 2010.
Har en yngre medryttare på honom som även ska tävla honom!

Satt nu o läste igenom TR-hopp och såg detta

P: Ridhjälp med framridning på tävlingsområdet får endast lämnas av annan person i samma åldersklass som ryttaren.

Dvs att jag som ägare till hästen och tränare till ekipaget får inte hjälpa henne på framridningen för att jag är äldre?? :crazy:

eller?

Sv: Framridningshjälp på ponnytävling

Jag tolkar det som att du inte får rida ponnyn på tävlingsplatsen, men stå på backen och hjälpa ryttaren får du givetvis.

PF har helt rätt. Du får hjälpa ekipaget på framridning och -hoppning men du får inte själv sitta på ponnyn. Det får nämligen bara andra juniorer göra.

Lycka till med tävlandet :laugh:

o till PF.

Tack för den rätta tolkningen :bow: för tyckte det kändes lite fel med min egen tolkning!

lite KL.

Nu blev jag stum! Får andra rida era hästar enligt reglerna i Sverige ? :O Får denne andra isf hoppa oxå? T.ex på framridning?

I Finland får INGEN annan än ryttaren som ska starta sitta på hästen under hela tävlingsdagen, gäller på hela tävlingsområdet! :O

Fusk för er svenskar! Vore behändigt att hästskötaren skulle kunna skritta o trava fram ngn gång :p

HAhhahaha bara för att sverige är bättre :d
hahah.. eller tjaaa jag vet inte.
Men så har det varit de åren jag har tävlat i alla fall..
Fast det är ju ganska strängt med det där asså, om en överdomare ser något sådant är den direkt framme och kikar.. hahah ..

I Finland får INGEN annan än ryttaren som ska starta sitta på hästen under hela tävlingsdagen, gäller på hela tävlingsområdet! :O

Hur sjutton gör ni då om ni har mer än en häst att tävla?:confused: Ofta behövs det ju någon som rider fram den ena hästen medans man tävlar den andra om man ska ha en rimlig chans att rida fler än en.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
585
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 684
Senast: Sootie
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 637
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2