Asa_S
Trådstartare
Filmade min ena häst när jag red för några dagar sedan och blev lite bekymrad när jag upptäckte på filmen att han faktiskt går på samma spår med framhovarna på volten, speciellt tydligt syntes det i vänster varv (trav). Han sätter alltså vänster (inner) framhov på voltspåret framför höger (ytter), varefter han gör en "nystande" rörelse med höger fram för att komma in med den på voltspåret.
Jag har funderat och funderat över hur jag ska komma tillrätta med detta, och så tittade jag på korten av hästen som "korsar" bakbenen och började fundera över hur frambenen ska röra sig egentligen i volten, och kom fram till att det vet jag nog inte egentligen, jag har aldrig tittat efter. Dessutom kan jag utan problem framkalla bilder i huvudet av hästar som iallafall i galoppsvängar sätter framhovarna på samma sätt.
Så nu blir jag förvirrad. Försöker jag lösa ett problem som jag inte har ?
Jag har funderat och funderat över hur jag ska komma tillrätta med detta, och så tittade jag på korten av hästen som "korsar" bakbenen och började fundera över hur frambenen ska röra sig egentligen i volten, och kom fram till att det vet jag nog inte egentligen, jag har aldrig tittat efter. Dessutom kan jag utan problem framkalla bilder i huvudet av hästar som iallafall i galoppsvängar sätter framhovarna på samma sätt.
Så nu blir jag förvirrad. Försöker jag lösa ett problem som jag inte har ?