Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul tråd ! Vet en häst som jag körde in 87/88 som såldes som ridhäst senare, han heter Bon Perim född - 85 100 % varmblodstravare efter Bonson - Scotch Nibs. Jag tror att han var rätt så duktig i hoppning och vann KM eller dyl. Jätte trevlig häst som blev runt 25 år tror jag. / Marika
Du kanske missade att han fanns med bland hästarna i 1993 års årsbok? Men jag kopierar och klistrar in så slipper du leta:
Bon Perim, brun valack, f 1985, e Bonson u Pericole e Scotch Nibs. 1 start 1 plac. LA hoppning, 3 starter 2 plac. LB hoppning.
Det här var ju lite kul... ... Beda är min uppfödningBeda Querel (Beda Curelle i årsboken), brunt sto f 1985 e Quick Trick u Zandrina Jeb e Mr Rodney. 2 starter 0 plac. 1.10 hoppning.
"tillverkat"
Brilex, brun valack f 1988 e Rodney Express u Castilla Brilliant e Castillo. 1 start 0 plac. 1.10 hoppning.
Grandpre Rodney, brun valack f 1988 e Grandpre u Liz Rodney e Valid Hanover. 1 start 0 plac. MSV distansritt.
Samt att de två hingstar jag gärn ser i ridhäst aveln är ganska frekvent förekommande.
Tibur och Atout du Moulin
I det senare fallet är jag dock lite partisk.
Tack för kvällens skratt
Vill bara påpeka att jag nämnt både Fernandos Safari och hans helbror Charlies Safari i ett av mina första inlägg i tråden