Frakta kakor?

Lycanthrope

Trådstartare
Jag ska, till ett event, baka kring 100 kakor och 100 bullar.

Bullarna fraktas i påsar men kakorna är mjuka och kommer ha lite dekoration ovanpå som inte får förstöras. Hur kan jag frakta dessa på bästa vis? Vi har en del lådor, bla i frigolit. Funderar på om man kan bygga våningar på något vis? Tar en del plats annars om man ska ha massa lådor med ett lager i :P

Sv: Frakta kakor?

Det går det nog kanske att ordna. Själva dekorationsbitarna är dock väldigt sköra och får inte skramla sönder :p
Kanske går att linda dom mjukt eller så.

Kakorna är lite större än så och det finns inga extra pengar att lägga på sådant. :/

Gå till en butik och fråga efter tomma fruktlådor! Dessa får du plats mkt i och kan stapla ovanpå varandra (oftast) med lite mellanrum.

Sådana där blå plastgallerlådor som färska champinjoner ligger i i affären borde kunna fungera.

Det går inte att styckfrysa på bricka utan dekoration, lägga brickorna på varandra under färden och sen låta tina och dekorera på plats.

Jag brukar få köpa lådor på lokala konditoriet för några symboliska kronor vid behov. Ska jag frakta tårtor så behövs det, likaså sist när jag skulle frakta 120 minisemlor.

Fråga om du kan få pizzakartonger på pizzerian? Eller är dekorationerna för höga? Annars är de ju bra att stapla på varandra utan att ta mkt plats tänkte jag :D

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
903
Senast: Lars L
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 133
Senast: Myrten
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Sirap
·
Mat Mat behöver ju vi alla ha i oss. Jag har funderat på varför det är så olika bland människor varför de gillar eller inte gillar att laga...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 224
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar