Frågor om Parelli

gadriel

Trådstartare
Har lite funderingar angående Parelllis system. Jag har kollat lite på utbildningspaketen och ska köpa det första när jag har råd (lär väl dröja ett tag till) men däremot har jag hans bok "natural-horse-manship", tror jag den heter.

Mina funderingar är nu vad hans bok motsvarar i fårhållande till utbildningspaketen? Är det bara en förklaring av hans teori, sammanfattning av första paketet, plock från alla eller hur sjutton fungerar det?

Jag har börjat pytteliten med det allra första i boken efter att ha begrundat alla teori i början men vill gärna veta om det är samma som i utbildningspaketen elelr hur det funkar. Vill i vilket fall ändå köpa det för det är ju en stor fördel att se allt på DVD istället för att bara läsa.

Hoppas verkligen på att detta system ska kunna hjälpa mig med min snälla men osäkra häst, men vad jag hört av er andra här så är jag mkt hoppfull :)

Sv: Frågor om Parelli

Hej Galadriel!
Har lite bråttom så jag klistrar in ett gammalt svar :D

"I PNH finns det handfasta övningar att utföra samt att hela programmet är uppbyggt utifrån människospykologi. För att ge oss bästa möjliga grund för att förså hästarna. Bra inlärningspedagogik, enkla förklaringar till övningarna, roliga inslag kring häst-människa situationer och suverän "trouble-shooting" dvs förklaringar till ev problem som kan uppstå på vägen.

Jag har suttit och gapflabbat när jag kollat på DVDerna vissa gånger! Helt underbart, inlärning ska vara kul!!"

Det går inte att jämföra boken med Levelprogrammet det är som att jämföra en pooldykning med att dyka vid stora barriärrevet :D

Filosofen skrev:
Hej Galadriel!
Har lite bråttom så jag klistrar in ett gammalt svar :D

"I PNH finns det handfasta övningar att utföra samt att hela programmet är uppbyggt utifrån människospykologi. För att ge oss bästa möjliga grund för att förså hästarna. Bra inlärningspedagogik, enkla förklaringar till övningarna, roliga inslag kring häst-människa situationer och suverän "trouble-shooting" dvs förklaringar till ev problem som kan uppstå på vägen.

Jag har suttit och gapflabbat när jag kollat på DVDerna vissa gånger! Helt underbart, inlärning ska vara kul!!"

Det går inte att jämföra boken med Levelprogrammet det är som att jämföra en pooldykning med att dyka vid stora barriärrevet :D

Precis!:bump:

Well said! :banana:

Okidoki, så man går inte till väga på samam sätt som i boken (även om det natruligtvis är bättre med DVD:er och mer material) ?
VIll ju göra det jag kan innan jag har råd å köpa det andra.

Jo det är samma sätt, vad jag menade var att man får mycket mer förståelse HUR man gör det på BÄSTA sätt av DVDserien. Boken är väldigt grund i jämförelse. Så du kan absolut börja med hjälp av boken. Men om man stöter på patrull så har man mycket mer hjälp av utbildningspaketen. Även det gamla är oändligt mycket mer i än vad du får i boken.

De flesta saker jag stötte på under L1 fanns det svar på i DVDerna eller medföljande pocketguiderna.

oki då är jag med. Tack för ditt svar! :bow:

Möjligtvis ingen här som har massa pengar som ligger å skräpar? :angel:

Skulle behöva massor av pengar här också, så man kunde shopa lite parelli prylar...

Liknande trådar

Träning Natural Horsemanship FAQ Det här forumet har funnits ett antal år, och vissa frågor är ständigt återkommande, varpå nån kläckte iden...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka