Frågor om framtiden....(i sommar)

Empalie

Trådstartare
Hej på er alla kloka nu behöver jag råd!
Igår var jag och min sambo ute och kollade på en gård. Gården ligger kanonbra, lite skog hör till och även åker och betesmark. Till gården hör även en ladugård som är i fint skick utanpå men kostall som man skulle vilja riva ut inne. Takhöjd m.m är helt ok, ladugården är på ca 230 kvadratmeter så det är helt ok, man får plats med mycket. Nu till huset som ej är i beboligt skick, man skulle i princip behöva göra om allt. Även ändra planlösningen en hel del. och övervåningen är det inte snack om att göra iordning förrens kök, badrum m.m är klart nere. Problemet är att jag har lite panik för tiden. Eftersom stallprojektet också hade behövt vara klart innan hösten, jag får annars köra 1.5 mil till pållen varje dag (har ca 1/2 km annars) och det hela vintern samdtidigt som jag pluggar till lärare och måste åka tåg nästan varje dag, det känns som det blir lite körigt.....
Nu till min fundering, vill ni visa era stall ni har byggt, probelm ni har stött på och bra tips, har ni gjort allt själva haft eget duktigt folk eller anställt.....och huvudfrågan hur lång tid har det tagit. Nu menar inte jag att stallet skall vara i toppskick till hösten men det måste vara så pass klart att man kan ha hästarna där inne......?????
MVH
SNÄLLA HJÄLP!!!!!!!!!:bow: :bow:

Sv: Frågor om framtiden....(i sommar)

Har inga bilder men vet några som varit i samma eller liknade sits. De har löst det med tillfälliga uteboxar. Antingen att det gått att bygga i någon befintligt byggnad eller skjul eller att man haft leasade monteringsfärdiga boxar den första vintern.

Ska ni både totalrenovera bostadshus och göra stall av gammal lagård på en sommar? :crazy: