frågar en gång till......

H

habby

Hur stort terrarium rekomenderas till en kartsköldpadda (Vattensköldpadda), han är ca 10 cm nu hur stort ska han ha när han bilr stor ??:confused:
/ tacksam för alla svar :)habby

Hej!
Gå in på jordbruksverkets hemsida, där finns L80 lagar om burstorlek med minsta mått

vet inte om du har samma sorts vattensköldpadda som jag har då men..var iaf in på djuraffären idag och frågade hur stort en vattensköldpadda skulle ha och han ca att dom skulle ha ca 1000 liter när dom var färdigvuxna och att dom då blev ca 30 cm(han måttade bara med händerna skulle iaf tro att det var ca 25-30 cm)
har också en sköldpadda som är ca 8 cm nu som jag ska köpa ett nytt akvarium till tänkte köpa ett 250-300 liters,han på djuraffären sa iofs att det räcker med 120-150 liter när dom är så små(dom växer ju ganska långsamt)men det är ju lika bra att köpa ett lite större till att börja med..
hoppas du blev lite hjälpt av mitt svar iaf :D

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 832
Senast: fixi
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka