S
samtson
Jag har en fråga ang detta med tävlingar. Jag planerar nämligen att debutera med min flicka nu i vår och har två tävlingar som ligger väldigt nära mig geografiskt.
Den ena är en lättklass tävling i Juni och den andra är en kvaltävling i April.
Är det dumt att debutera på en kvältävling? Jag tänkte att här ställs det väl rätt höga krav på ekipagen? (Nog för att jag sett grisepassande ekipage på sådana tävlingar också visserligen....)
Jag vet ju inte exakt hur det går till på tävlingsplatsen så därför kanske det vore bättre med en lättklass - där alla är mer medvetna om att man kanske är nybörjare....?
Jag har tävlat förrut, men det har varit på små små inoficiella tävlingar.
Någon som kan ge lite feedback? Kanske en liten anekdot om hur det går till?
Jag har FIPO och har läst det, men har en liten fråga - fullcheek bett, visst räknas det som vanligt tränsbett? Det har ju skänklar på sidorna, men ingen hävstångs effekt.
Den ena är en lättklass tävling i Juni och den andra är en kvaltävling i April.
Är det dumt att debutera på en kvältävling? Jag tänkte att här ställs det väl rätt höga krav på ekipagen? (Nog för att jag sett grisepassande ekipage på sådana tävlingar också visserligen....)
Jag vet ju inte exakt hur det går till på tävlingsplatsen så därför kanske det vore bättre med en lättklass - där alla är mer medvetna om att man kanske är nybörjare....?
Jag har tävlat förrut, men det har varit på små små inoficiella tävlingar.
Någon som kan ge lite feedback? Kanske en liten anekdot om hur det går till?
Jag har FIPO och har läst det, men har en liten fråga - fullcheek bett, visst räknas det som vanligt tränsbett? Det har ju skänklar på sidorna, men ingen hävstångs effekt.