Fotohemsida?

H

Hammond

Någon som vet hur man gör en egen fotohemsida?
Det ska inte vara något som bilddagboken eller nogg.se
utan en egen hemsida, det ska vara helt GRATIS!
Jag vill veta vilket program man ska använda, vart man får tag på det och gärna lite tips hur man får sidan snygg

Behöver akut hjälp!!! :bow: :bow: :bow:

Sv: Fotohemsida?

...utan en egen hemsida, det ska vara helt GRATIS!
Jag vill veta vilket program man ska använda, vart man får tag på det och gärna lite tips hur man får sidan snygg

Notepad/Anteckningar och GIMP(för bildredigering) är helt gratis :)
Sen är det bara att leta upp några tutorials, t.ex. http://kaxigt.com/htmlindex.php för att komma igång. Stöter du på problem, så ska jag försöka svara :)

Notepad/Anteckningar och GIMP(för bildredigering) är helt gratis :)
Sen är det bara att leta upp några tutorials, t.ex. http://kaxigt.com/htmlindex.php för att komma igång. Stöter du på problem, så ska jag försöka svara :)

tack ,men vet du vad man kan använda för program för att göra det?
om man kan ladda ner det nånstans, det står något om ngt program "antekningar" ock sånt, det äör sånna program jag söker.

Använder du Windows som operativsystem? I så fall har du Notepad/Anteckningar, som är en enkel text-editor.
Klicka på Startknappen, välj Run/Kör. Skriv in notepad följt av Enter.

Och om du vill göra det något lite enklare för dig att skriva kod så kan du ladda ned en texteditor som stödjer "syntax highlighting". Det betyder att koden får olika färger när du skriver, till exempel att taggar är blå, kommentarer gröna, attribut gula och vanlig text svart. Genom att ha det så är det mycket lättare att överblicka och t.ex. hitta en tagg man letar efter, att se att man fått med alla sluttaggar eller liknande. Det finns ett helt gäng olika gratisversioner av sådana här program som har fler eller färre extrafunktioner. Jag tycker PSPad editor är rätt ok. Du kodar sedan på exakt samma sätt som du skulle gjort i vanliga anteckningar/notepad.

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
534
Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
483
Senast: ameo
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Wille
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka