Fosterrörelser sent i graviditeten

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

MissJones

Hej!

Jag är i v. 36 + 5 och tycker att fosterrörelserna har ändrat karaktär markant. Från att ha varit mer av kick-boxar eller breakdance karaktär så är det mer en stillsamt "knökande" som inte alls är lika frekvent som innan heller. Förr kunde jag nästan bli irriterad på att bebben ALDRIG var still, numera saknar jag det och börjar undra om allt står rätt till :cry: .

Min BM sa vid sista besöket att det var viktigt att jag kände 10 fosterrörelser om dagen och det gör jag! Men jämfört med de säkert 110 jag kände tidigare så känns det ynkligt...

Någon som känner igen sig? Behöver jag vara orolig? :confused:

Sv: Fosterrörelser sent i graviditeten

Det är som paradiset säger för trångt. Rörelserna känns på ett annat sätt bara :)

Hej!

Nu vill jag inte oroa dig. Men om du känner sig osäker så tycker jag absolut att du ska kontakta din BM för en koll.
När jag väntade min tjej så hade jag det på samma sätt. Min BM tyckte jag var skitlöjlig och blev nästan sur på mig men jag propsade på att hon skulle kolla mig. Min kontroll slutade med att jag fick åka in till förlossningen och det blev akutsnitt. Allt gick bara bra. Lillfian är idag 16 år. Men känner du dig osäker så stå på dig. Det är du som känner din kropp bäst.
Lycka till.

Rörelsena hos min bebsi har också ändrat karaktär. Nu gör det stenont. H*n flyttar hela kroppen, det känns som om bebis är på väg ut genom magen *AJ*. Det är liksom en hel bebi´s som byter sida i livmodern. Igår kväll fick jag nästan panik och var på väg att börja grina :cry: , trodde verkligen att h*n skulle ta sönder min mage, detgjorde så jäkla ont. Den flyttade sig från att ha legat på vänter sida till att helt krypa ihop på höger sida.

v36 idag.

Tack alla som svarat!!! :bow:

Jag har själv tänkt att det är för att det börjar bli trångt, trots det har jag undrat.

Någon timme efter att jag skrev inlägget blev det plötsligt fart på bebben må jag säga och det höll i sig i flera timmar. Det var nästan i gammal god stil, men med mycket "knök och bök". Så nu är jag lite lugnare...

fjolltroll: Tack för ditt råd, jag kommer absolut att följa det om jag "känner" att det är fel framöver!!!

I helgen var jag riktigt öm även utanpå magen av allt bebisstökande. Den envisas med att lägga masor av tryck vid en punkt på mig så det känns som om jag har ett inre blåmärke där. Nu har det dock varit bättre några dagar. Peppar, peppar...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka