Fosforbalans

B

Bucus

Hur mycket är ett mått fosforbalans i gram?(inte hur mycket fosfor ett mått innehåller, det vet jag) Håller på att räkna ut vad månadskostnaden blir om jag använder 3 mått fosforbalans om dagen.
 
10 g är det, om mitt minne stämmer, men det ska det göra. :smirk:
 
Jo ditt minne e bra, det var 10 g. Har varit o handlat det precis då analysen på hösilaget kom igår. Det var mycket sämre än vårt hö grrrr.
 
hm... om inte mitt minne sviker mig så är det 10 gram VIKT i ett mått men av det 3 gram ren fosfor.
 
hihi jamen det blev ju rätt iaf! jo det är 3 gram fosfor per mått! :D Läste däruppe att hon inte frågade efter fosformångden utan vikten.. *snurrig* Märks det att jag sovit 4 timmar inatt eller? :o
 
Lånar tråden... men jag fick inget mått med, så hur stort är måttet? Fick ni med något?
 
Ja måttet finns med i burken. Tog en himla tid innan jag hittade det då det låg nergrävt rätt så långt ;)
Måttet är ganska litet. 10 g är ju inte så mycket.
 
Bucus har koll... jag var säker på att det var 3 gram men kollade på min hink idag och det är ju 2.5 gram! :p
 
Järnvägars! Ska gräva lite i kväll och kolla, för jag har inte sett något mått... :confused:
 
Jag hittade inte mitt förräns efter 2 dagar! :o :angel: :rofl:
Så lycka till! ;)
 
Jag har hittat det!
(Men *tack* till er, hade aldrig kommit på att leta själv eftersom det blev en del grävande... :o )
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag söker ev en amma till våra rottweiler valpar. Tiken fick akut kejsarsnitt den 27/6 och efter det har inte tiken mått bra...
Svar
10
· Visningar
1 507
Senast: ingela119
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
471
Senast: WildHorse
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 891
Senast: Görel
·
Hästvård Nu är det dags. Min ponny är "för gammal" och börjar magra av trots bete och extra foder. Han är född 1995, och tar åldern ut sin rätt...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 315
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp