Fosforbalans

B

Bucus

Hur mycket är ett mått fosforbalans i gram?(inte hur mycket fosfor ett mått innehåller, det vet jag) Håller på att räkna ut vad månadskostnaden blir om jag använder 3 mått fosforbalans om dagen.

10 g är det, om mitt minne stämmer, men det ska det göra. :smirk:

Jo ditt minne e bra, det var 10 g. Har varit o handlat det precis då analysen på hösilaget kom igår. Det var mycket sämre än vårt hö grrrr.

hm... om inte mitt minne sviker mig så är det 10 gram VIKT i ett mått men av det 3 gram ren fosfor.

hihi jamen det blev ju rätt iaf! jo det är 3 gram fosfor per mått! :D Läste däruppe att hon inte frågade efter fosformångden utan vikten.. *snurrig* Märks det att jag sovit 4 timmar inatt eller? :o

Lånar tråden... men jag fick inget mått med, så hur stort är måttet? Fick ni med något?

Ja måttet finns med i burken. Tog en himla tid innan jag hittade det då det låg nergrävt rätt så långt ;)
Måttet är ganska litet. 10 g är ju inte så mycket.

Bucus har koll... jag var säker på att det var 3 gram men kollade på min hink idag och det är ju 2.5 gram! :p

Järnvägars! Ska gräva lite i kväll och kolla, för jag har inte sett något mått... :confused:

Jag har hittat det!
(Men *tack* till er, hade aldrig kommit på att leta själv eftersom det blev en del grävande... :o )

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 273
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 000
Övr. Hund Hejsan! Jag söker ev en amma till våra rottweiler valpar. Tiken fick akut kejsarsnitt den 27/6 och efter det har inte tiken mått bra...
Svar
10
· Visningar
1 527
Senast: ingela119
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama