fösa kor på riktigt

P

Paxinarion

Det stora äventyret skall göras. Skall till en ranch i Canada. Fösa en o annan kossa. Få lära mig kasta lasso av en äkta roper. Dricka öl på verandan o få präriebränna. Någon annan som skall göra the real thing?:laugh:

Sv: fösa kor på riktigt

Grattis!! Avundsjuk till tusen! Ni anar inte hur många tusentals gånger jag ångrat att jag inte "stack över" direkt efter studenten... Men westernintresset existerade ju inte då, så....
Nu har jag sambo, gård och två hästar, så... Jag lär väl få vänta tills ungarna är utflugna.. :grin:

Hoppas du får en underbar resa och verkligen tid att frottera dig med din dotter:love: och svärson.

Har varit i både Usa och Canada. Gillar dock Canada bättre för där är folk trevligare. Inte så skräniga. Dit du skall är det inte riktigt samma typ av natur jag var i Klippiga bergen, där är det väldigt vackert och de har såna Indian FLowers som växer vilt.

Krama din dotter från oss Svenskar och laga köttbullar till grabben i huset ;)

mvh Eva

Åh, vad roligt! Det låter som om du kommer ha en alldeles fantastisk resa!

Jag kommer vara alldeles nästgårds, i sydcentrala NoDak i maj/juni, men bara för att hålla ordning på hästar. Men eftersom du säger att du ska lära dig kasta lasso så får jag kanske be någon vänlig själ lära mig. Har inte riktigt vågat förut, men nu blev jag ju lite sporrad :D.

Om du är över samma tid och ni blir trötta på trevliga kanadensare, är ni alltid välkomna att ta en tur söderut och hälsa på lite skräniga amerikanare :laugh:

_Eva_; vad är "såna Indian Flowers"? Botaniknörd som jag är, tror jag mig vara ganska bevandrad i kortgräspräriens flora, men jag är nyfiken på vilka blomster du menar, något man bara finner närmre bergen?

Ja, de finns bara kring klippiga bergen. De kommer i gult, orange rött och rosa/lila. Med bergen och dessa blommor blir det sagolikt vackert på sina ställen.
Även om det numera är uteslutet att fösa kor så hoppas jag att jag kan rida där för den vackra naturen igen.
DwPaintbrushred.jpg

mvh Eva

Senast ändrad:

Jaha!

På prärien växer en mer kortväxt kusin, som vi brukar kalla Indian paintbrush.

Jag kan tänka att det var makalöst vackert där i bergen!

. Det skall bli otroligt spännande:bump:. Vilken fantastisk vacker blomma Eva. Ska väl försöka shopparunt lite me, hoppas jag. Får väl själa en bil eller nåe.:angel: Baka semlor o göra pannkakor o lite annat smått o gott. Hoppas att jag kan få med mig lite sköna bilder hem...:)

Låter helt underbart Pax. Att både göra det stora äventyret på riktigt over there å så träffa dottra din :-)
Maken tjatar om att vi En gång åtminstone ska ta oss till Amerikat å riktiga ranchlivet samt köra Road 66 MEN jag säger att han kan åka själv för jag flyger inte...å simma tar så lång tid!
Väntar på järnvägstunneln under Beringssund...tror det var 2030 den skulle vara klar :rofl:

ååå Kanada:) ska själv dit i sommar ,har min syster i Calgary.tredje gången vi ä där o älskar det landet.Naturen vid klippiga bergen går inte o beskriva.:) Sist red vi Banff nationalpark,underbart!!Vilken utsikt när man kommit upp i bergen en bit!!
Rodeo(calgary stampede) o ridning står på schemat även denna gång o shopping i westernaffärerna såklart!!!Kanadensarna är urtrevligt folk,hade emigrerat med en gång om man kunnat:laugh: Så du kommer få d super tror jag:)

Låter härligt. Jag ska 40 mil sydväst om Winnipeg. Nära gränsen till North Dakota. 30 min bilresa så är man i usa....men vem vill dit när Canada finns.
Jag hoppas att det finns något event som vi kan åka o titta på...annars så gör vi väl ett. Det finns en arena där...;-)

Härligt, att ni tänker på mig. Jag skall kolla länken när jag.sitter vid datorn. Androiden är bra , men man kan inte göra allt med den. Jag hoppas att flighten jag tänker ta fungerar fint. Jag reser 12.25 från Köpenhamn o är framme 18.00 lokaltid i Winnipeg..jag får ha en adresslapp runt halsen...liten förvirrad svensk tant på äventyr..lol

Jag lovar. Ska i allafall försöka till 100 %:D

Det stora äventyret skall göras. Skall till en ranch i Canada. Fösa en o annan kossa. Få lära mig kasta lasso av en äkta roper. Dricka öl på verandan o få präriebränna. Någon annan som skall göra the real thing?:laugh:

Är på gång till Canada, Saskatchewan..förhoppningsvis så åker jag ca 2 v i sep-okt...! Hoppas att allt du skrev kommer att ingå på den ranch jag tänker mig till :)

vad roligt att du med ska till sask (Det ar jag som ar paxans dotter btw)

vilken del av sask aker du till?.

Liknande trådar

M
Träning Jag behöver verkligen hjälp och vet inte hur jag ska bära mig åt. Alla råd mottages tacksamt... :( Ca 1 månad sedan köpte jag en ny...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 349
Senast: Appetax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar