förvaring plånbok mm i hall?

Helga

Trådstartare
Hur har ni förvaring i hallen? med nycklar, plånbok, telefon m.m?

Var har en liten byrå i hallen på den ligger nycklar, plånböcker, headset kontanter, mobiler plus min killes jättestora jobb nyckelknippa... m.m
Mina grejer ligger mest i min handväska men killens grejer svämmar över och det ser grymt stökigt ut..

Hur gör ni?

Har en nyckelbräda till de nycklar som jag inte har i handväskan. Förvarar det mesta i handväskan för om jag tar ur det så glömmer jag det.

Jag har visserligen inte så mycket grejer och inget direkt skrymmande - det är bilnycklar, in ear-hörlurar och sånt krafs - men det förvarar jag i en gammal glasskål som jag har fått av min mormor. Uppe på ett litet avlastningsbord med två lådor, där jag slänger ner andra småprylar som jag vill ha lättillgängliga men inte synliga.

Plånbok och sånt jag gärna bär med mig vart jag ska tar jag aldrig ens upp ur väskan, som hänger på en krok i hatthyllan.

Så någon form av förvaringsbox(ar) på byrån eller i hatthyllan är mitt tips. Synligt och lättillgängligt, men ser betydligt mindre stökigt ut än när allt ligger löst huller om buller.

Var har en liten byrå i hallen på den ligger nycklar, plånböcker, headset kontanter, mobiler plus min killes jättestora jobb nyckelknippa... m.m
Mina grejer ligger mest i min handväska men killens grejer svämmar över och det ser grymt stökigt ut..

Hur gör ni?
Vi fick en nyckeltavla i present av min syster för några år sedan. Världens bästa present. Man hittar nycklarna direkt och ser också direkt om någon fattas.

Plånbok, mobil(er); vet aldrig var är. Kaos varje morgon.

Hur gör ni?
En skål, har han, jag har en handväska (som jag släpar runt, så jag behöver aldrig leta efter nycklar, bok och mobil, bara efter handväska...).

Vi har nyckelskåp men bara jag använder det så han får tömma postfacket, jag orkar inte leta efter nyckeln.

(I övrigt är det ändå grymt stökigt i hallen :D, oftast, städat en gång i veckan eller vart tredje dag, men sakerna tappas inte bort i alla fall.)

Nycklar har jag upphängt på väggen. Plånbok ligger oftast i jackfickan. Småprylar, kvitton mm lägger jag på översta hyllan i mitt skoskåp i hallen som jag rensar med jämna mellanrum när jag tycker det blivit för mycket eller ska ha gäster typ.

Nyckelkrokar på väggen, börs på byrån. Eventuellt övrigt som hamnar på byrån lägger jag sedan i översta lådan. :)

Vi har en lång, smal hall som vi försökt skapa förvaring i. Två inbyggda garderober sväljer mycket ytterkläder som vi inte använder dagligen + stora väskor som hade bidragit till stallet annars.

Nycklar hänger på en planka med krokar. Sen har vi skruvat upp en tavellist som kan rymma plånböcker, mobiler, solglasögon, klocka och andra småprylar. Under listen har jag satt korkar för vardagligt använda väskor, tygkassar och paraplyer. I väskan jag oftast använder ligger jobbtagg och andra prylar, ofta plånboken mm.
Annat (halsdukar, mössor, skoputsprylar mm) ligger i lådor på hatthyllan.

Längre in i hallen står ett antal ikeaskoskåp som sväljer de flesta skor, och lite annat. Ovanpå hamnar hörlurar och annat man behöver lägga ifrån sig, dvs stök :p

Edit: visst ja, post och tidningar läggs i en korg på väggen.

Hur gör ni?

Jag har en hylla av typen cd-ställ och i varje fack står en box eller korg. Där läggs småprylar som används ofta såsom nycklar, mobilladdare, pannlampa och plånbok. Ytterkläder och skor åker in i garderoben och handskar/mössor förvaras i boxar på hatthyllan. Gillar inte att ha stökigt i hallen. Det enda som egentligen hänger framme är hundarnas koppel.

Har alla pryttlar i handväskan, den står sedan bredvid sängen. Mobilen får flytta upp och ligga på nattduksbordet eftersom den dubblar som väcka klocka. Ingen förvaring av prylar i hallen.

Jag har en rad med små krokar där nycklarna har en, paraplyet en och hörlurarna en. En sittpuff med förvaring från Granit förvarar de väskor som är för stora för att hänga upp på hatthyllans krokar. Säsongens jackor hänger på galgar från hatthyllan och övriga är instuvade i garderoben. Mössor, vantar och halsdukar har en lite för liten låda ovanpå hatthyllan och plånboken, solglasögonen och andra större småsaker har hittat en improviserad plats bredvid. Skorna har en skohylla men ligger oftare strödda över hallmattan.

Håller precis på att göra om min hall. En sjukt ful hatthylla ryker och jag har köpt en tamburmajor med inbyggd hållare för paraplyer som ska dit istället. Två garderober finns och jag tänkte hänga in en Svira i den ena, där jag kan förvara typ vantar, hörlurar, powerbank, mobilhållare för cykeln osv osv osv som man gärna vill ha med ut ibland men som tenderar att drälla i hela lägenheten. Till nycklarna har jag en sån här sjukt söt fågel i holk, fast dubbel. Fågeln blir dock lite skrymmande på knippan så jag funderar på en skål i nån form på en fönsterbräda. Såg en görfin skål i form av ett löv nånstans som jag funderar på, men minns inte var..?
Mina handväskor har jag hängt på krokar på badrumsdörren alldeles mittemot ytterdörren.

Det jag inte vet än är hur jag ska lösa skoförvaring. Har en rymlig hall med världens sämsta planlösning så det finns massor av utrymme men allt hamnar lik förbannat i vägen var man än ställer de :meh: Överväger en stor dörrmatta och att bara ställa av sig skorna där men det vete fan... Det blir ju inte lika i vägen som en skohylla, men de hamnar så lätt lite överallt då istället.

Hur gör ni?

Pryttelförvaring i vår hall:
  • Ett nyckelskåp för förvaring av nycklar vi inte använder.
  • En hylla att lägga posten på. Där finns också en laddstation för mobiler och ett kaosfat i glas för nycklar, mynt, pennor och sånt. Hellre att ha kaos på en begränsad yta än över hela hallen. Vi har skruvat fast krokar under hyllan också.
  • Hushyllor för plånbok, ficklampa och annat. De här hänger längre in i hallen, bredvid dörrkarmen. Även här har vi skruvat fast krokar under, och det finns ytterligare en eller två hyllor/lådor inuti "huset", men stommen ser ut så här:
372913.jpeg

Jag är på jakt efter en byrå att ha i hallen. Posten åker in i vardagsrummet i en låg trådback av kopparfärg (vansinnigt snygg om man frågar mig).
På byrån i hallen så kommer däre finnas en skål (tänk marockanskt stukt). Där brukar det mesta hamna, hörlurrar, batterier, ficklampa, panlampa, halstabletter. Saker som är för stora kommer stuvas ner i lådan i byrån.
Jag vill ha en sådan enkelt byrå i trä, som är hög och inte särskilt djup eller bred.

Plånboken ligger mer eller mindre alltid kvar i bilen, så vet jag var jag har den, alltid.
Nyckeln sitter kvar i låset i dörren, så hittar jag den enkelt var morgon. Jobbnycklarna är en separat knippe som läggs i jobbväskan som ska med.
Bilnyckel läggs på dörrmattan framför dörren, så slipper jag springa runt att leta.

I teorin så funkar detta väldigt bra. Vissa sena kvällar när jag kommer hemma från stallet så får jag spendera morgonen att gå igenom gårdagens kläder i jakt på nycklar..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Rider ni med snokrem?
  • Evolve

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka