Förvaring i liten hall

Sandra78

Trådstartare
Vår hall är pytteliten, ca 1,7*2 meter med bara en hel vägg... Vi är två vuxna och två barn, med jackor, overaller, galonkläder, regnställ, skor, stövlar, väskor... Hej kaos! Så vi behöver hjälp att hitta någon slags förvaringslösning. För att komplicera det ytterligare så sitter det ett element på den enda väggen, så det går inte att ställa en garderob mot den, inte utan att göra hål i ryggen på den iaf...

Sv: Förvaring i liten hall

Här är en bild från en annons på ett likadant hus:

2197479939.jpg

Vår hall är något mer kaosartad :o

Hur har de löst det med elementet på den bilden du länkade? :) Man skulle nog kunna plocka bort elementet och istället ha en luftvärmepump som de verkar ha på din bild.

Det hade nog gjort mycket, att kunna ställa en hel, stor garderob längs hela väggen.

Typ något sånthär:
pax-garderob-med-inredning__0204541_PE359597_S4.JPG

Elementet sitter bakom den bortre skohyllan, så den står mot det. Så har vi idag också.

Jag hade inte satt in någon stor garderob i hallen. Vi tog faktiskt bort garderoberna från hallen eftersom det blir så himla trångt med garderober. Det är inte trevligt att behöva klämma ihop sig när man kommer innanför dörren, garderober är ju normalt 60 cm djupa om de ska förslå nåt öht för ytterkläder. Så som vi har löst det så har vi en platsbyggd hatthylla med många krokar på undersidan och extra krokar för barnen vid dörren. Hatthyllan går så långt det är möjligt, motsvarande på din bild skulle alltså sträcka sig längs hela väggen. Vi har ingen skohylla och ingen spegel i hallen. Däremot har vi en stor korg för vantar som står på golvet. Vi plockar undan skor och jackor som inte är i säsong och har dem i källaren för att undvika att det blir väldigt mycket.

Liknande trådar

Hemmet Sla ta bilder och mäta i morgon men tills dess undrar jag hur era hallar ser ut och hur ni löst det. Två vuxna, med skor och...
Svar
4
· Visningar
1 319
Senast: Luff
·
Hemmet Ja.. Jag vet inte var jag ska börja.. Förra året i december blev det, efter tre års bönande och tjat, klart med att min hyresvärd...
Svar
7
· Visningar
1 888
Senast: Sonic76
·
Hemmet Det här är vår hall. Numer råder det kaos, då huset vi bor i från början bestod av två lägenheter med liten hall, trapphuset var bara...
Svar
5
· Visningar
1 770

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka